Trailer för ”Napoleon” har släppts – kommer till Apple TV+

Från sajten:

Den påkostade filmen kommer att rullas ut på svenska biografer den 22 november för att senare släppas på Apple TV+.

Joaquin Phoenix har fått uppdraget att axla rollen som den franske kejsaren Napoleon Bonaparte. Som vi får se i trailern blir det episka krigsscener och maktintriger men fokuset ska ligga på hans relation till frun Josephine. Filmen är regisserad av Ridley Scott och vi kommer att få se sex olika krig som Napoleon var del av.

Men varför pratar dom inte franska!:fr:

1 gillning

De kunde åtminstone prata som fransmännen i Monty Python:

You don't frighten us, English pig-dogs! Go and boil your bottoms, sons of a silly person! I blow my nose at you, so-called Ah-thoor Keeng, you and all your silly English K-n-n-n-n-n-n-n-niggits!

3 gillningar

Åh! Jag hade hoppats på att det var Dynamite-relaterat och inte Bonaparte.. :smirk:

1 gillning

Kanske blir spännande. Men möjligen att det mer blir en kärlekshistoria? Antyds lite om det.

Från sajten:

När ”Napoleon” går upp på biograferna den 22 november kommer den att vara 2 timmar och 38 minuter lång – Ridley Scott vill visa mer senare.

I en intervju med Total Film så avslöjade Ridley Scott att han har en Directors Cut-version redo. Han sade att så klart tänker de släppa biografversionen först och låta den ha sin runda. Men att han gärna ser att hans version på fyra timmar och tio minuter släpps lite senare till streaming. Vilket så klart då innebär ett släpp till Apple TV+. Nu får vi bara hoppas att Ridley Scotts ”Napoleon” faktiskt håller i 2,5 timmar innan vi anförtror regissören med fyra timmar historiskt drama.

Via: The Verge

Jag gillar historiska filmer. Det är väl omöjligt att få 100% rätt. Men Ridley Scott verkar hittat på det mesta:

Som av en händelse har jag precis avslutat Herman Lindqvists bok om Napoleon. I ljudboksform blev den över 23 timmar. :nerd_face:

Intressant dock.

1 gillning