Nu blev jag riktigt sur (2020)

Det jag menade är att buden inte har möjlighet att ringa så därför hjälper det inte att de har ditt nummer.

Du har absolut möjlighet att ringa - det gör de ju typ varje dag annars :slight_smile:

Just UPS hade något stört avancerat system i stället för mobiltelefoner för några år sedan när jag jobbade där som var någon eget textystem så de kunde kommunicera tillbaka till kontoret och sedan kunde kontoret ringa till kund om tid fans - de som var lite intresserade av sitt jobb ringde bara med sina egna mobiltelefoner i stället, det tog ju 1 minut.

Men jag kan inte tänka mig att de fortfarande använder det gamla systemet i stället för tjänstetelefoner nu när det är så billigt med mobilabonnemang.

De som ringt mig har varit de som använt egen telefon men det var ett tag sedan sist nu. Antog att det var policyn fortsatt.

Verkar så ja dessvärre!

Fuck.

Ämen nu igen!?

1 gillning

Sorry, läge för en Black Rapid?

:scream:🤦

Tråkigt :neutral_face:

Igen? :slight_smile:

Ja det är väl knappast första gången man ser en snordyr produkt i Esses ägo som har fått sig en törn eller två :slight_smile:

Är det en Lumix DC-GH5? Snordyr?
Klarade gluggen sig? Det ser ut som UV-linsen tog smällen.

Vågar man hoppas på försäkring? :pray:

Yes men får tusan inte av det.

Det ser stukat ut i gängan. Jag skulle vända det uppochner och försiktigt knacka ur glaset sen skulle jag klippa sönder ringen försiktigt med en avbitartång och peta ur den. Har du sen någon stukning på objektivet så får du inte dit ett nytt filter. Får du inte ut filter ringen så låt den sitta kvar utan glaset.

1 gillning

Reklamerade ett graffakort som jag köpt från Komplett. När jag fick retursedel så ser jag att det är adressen där jag bodde när jag köpte kortet som står på retursedeln. Checkar att jag har rätt adress registrerad hos dem.
Ringer Komplett och påpekar det. De skickar en ny retursedel.

Får mail från dem att de skickar ett ersättningskort till min gamla adress. :man_facepalming:
Ringer dem och påpekar det. De lovar att uppdatera posten med min nya adress så att det kommer till rätt adress.
Idag får jag notifikation från posten att mitt paket från Komplett finns att hämta på utlämningsstället. Kollar utlämningsstället och det är det som ligger där jag bodde förut. :man_facepalming::man_facepalming:

Orkar inte bråka med Komplett mera så blir att sätta sig i bilen och åka hämta det ikväll. Som tur är så är det bara en timmes resa t.o.r.

2 gillningar

Ett tips: Det går att byta utlämningsställe i Postnord-appen.

1 gillning

Hur? Hade jag behövt tidigare idag innan jag satt med PostNord i över en timme i telefon för att få min TV-mugg att komma till rätt stad…

Minns inte exakt hur man klickar, och jag tar inte emot något paket just nu, men jag gjorde det här om dagen med ett paket och hämtade ut det på ett utlämningsställe närmare jobbet.

1 gillning

https://change.postnord.com/ ska tydligen fungera också.

1 gillning