Nu blev jag riktigt glad! (2020–2022)

hehehe älskar !

Han är väl frilansare. Men håller med, han är en guldklimp när det kommer till skärmar och TV. :slight_smile:

Sådana friheter skall vi nog ta ut honom :slight_smile:

Absolut! :slight_smile:

NCD i fredags. :slight_smile: :grin:
IMG_1141 (1)

IMG_1132 (1)

11 gillningar

Åkte taxi till tåget, jävla trevlig kille som inte hade sett snö innan och var ny taxichaffis i Malmö, jag guidade honom igen Malmös två tokiga trafiklösningar som han totalbommade :laughing:

Väl framme har jag två minuter till tåget och när jag går ombord tänker jag att nu måste jag skriva i denna tråd att jag hann med med hela 30 sekunders marginal!

Upptäcker att jag inte har kvar mobilen. Inser att jag glömt den i taxi.

Naturligtvis är tågbiljetten i mobilen så jag går av och funderar på om jag skall åka i morgon i stället. Detta då mina föräldrar skall hämta mig i Bräkne Hoby och nästa tåg är framme 22.30 vilket är lite sent. Tack Apple för Facetime från datorn på publikt Wifi.

Vi bestämmer att jag åker ändå, har ännu inte gjort mig av med plånboken tillförmån för helt digitala kort i mobilen, så jag köper ny biljett för 230 riksdaler via automaten (Fattar inte att Skånetrafiken inte fixat gränssnittet på de där, samma gamla styra mus med finger som i de gamla, får bli en tråd i surtråden).

Loggar in på Hitta min iPhone och ser att han redan är långt i från stationen. Jag sätter den i borttappat läge och skriver min adress samt numret till hustrun. Messar henne att om han hör av sig så måste vi ta numret för att ge honom hittelön.

Kopplar ner och väntar på nästa tåg. Väl på tåget får jag mess från hustrun att han redan hunnit förbi och lämna den, han hade tackat nej till hittelön men vi fick ju hans nummer :smiling_imp:

Så jag funderade på vad som verkligen skulle kännas så jag inte gör om det (Jag vet att det inte fungerar så men ändå). 500 kronor hade väl varit lagom, men det gav ingen ångest, inte heller 750 kronor. Så den taxiresan kostade 109 kronor + 230 kronor i tågbiljett jag inte kan använda + 1000 kronor hittelön.

Väl investerade pengar, så skönt att slippa beställa nya simkort och installera BankID.

Utöver att det är Apples telefon och därmed oförsäkrad.

12 gillningar

Läge för senilsnöre? :joy::joy::joy:

1 gillning

Hehe, Teknikveckan är uppbyggt på mycket stress och rakbladstunna tidsmarginaler :slight_smile:

2 gillningar

Eller så jobbar det mest tidsoptimister här. :joy::joy:

Heheh, det är ett för milt utryck för mig :smiley:

Det är ju bara att fråga @Thor hur han ser på saken. :joy::joy:

Gillar ditt resonemang om att att beloppet på hittelönen skall kännas för dig själv. Har aldrig tänkt så men kan tycka att du har en poäng :+1:

2 gillningar

Brukar man slarva bort saker ska det kosta. :laughing:

1 gillning

Tror Peter lever efter "bästa sättet att tidsoptimera är att tidsoptimista"

1 gillning

Just så, om man alltid är lite sen vet man ju att man aldrig slösat bort någon tid!

Möjligtvis någons tid. :joy::joy:

1 gillning

Låter harmoniskt. :joy:

När man har en knapp i bilen som ser till att den driver på alla fyra hjul i halkan.

4 gillningar

Skrivit på leasingavtalet på bilen till det facila priset 4000:-/mån när detta kommer.

Lite surt så jag slängde iväg ett sms till säljaren.
Snabbt svar

:smiley:

7 gillningar

Äntligen funkar mitt kreditkort med Samsung Pay :slightly_smiling_face:
När kom Samsung Pay egentligen…

1 gillning