Nu blev jag riktigt glad! (2020–2022)

Nej, mer kanal i slack och interna inställningar i våran produkt.

3 gillningar

Det är väl då själva…
Tydligen länge sen jag laddade bilen också.
Plånbok hittad

9 gillningar

Skönt att det inte var kabeln du inte hittade, då hade kanske föreningen tagit den. :joy::joy::joy:

Hehe ( skrattade lite för mig själv ) @anon29666066 :heart: all love

1 gillning

Spelade (obligatoriskt för medelålders vita män) padel i onsdags, och efter bara 5 minuter så brände det till i vaden och jag kunde inte stödja på benet längre. Spenderade gårdagen på vårdcentral och var övertygad om att få hoppa på kryckor hela sommaren.

Men till sist så verkar det som att det bara var en väldigt kraftig kramp, som en infarkt fast i vaden sa doktorn. Så tur inget var avslitet eller att infarkten inte var i hjärtat.

Kan fortfarande knappt gå, men nöjd ändå. :grinning: :leg:

8 gillningar

Glömde min plånbok på Circle K Mantorp på väg upp till Södertälje (ringde och de hade hittat den och jag hämtade upp den på vägen hem sedan).

Hotellet var förbokat och betalt men jag behövde ta det en natt till för att hinna klart Skoda-filmen.

I vanlig jävla ordning fungerade inte Amex över Apple Pay… “Gäller ej här”. Provade boka via nätet men där gick inte att förbetala fler nätter. Till slut tog hon upp sitt egna kort och betalade och så swishade jag. Mycket serviceminded tjej.

Dagen efter behövde jag något i magen så jag gick till Coop och tänkte att jag kunde betala via mina triljoner Coop-poäng som jag har. Plockade på mig lite varor och landade på 198,5 kr. Aktiverade en så jag kunde köpa för 200 kr. Men icke då, gick inte att använda om det inte var 200 kr eller mer. Hann knappt vända mig om innan den mycket observanta tjejen i kassan lämnade sin plats och kom fram. Noterade också att hon inte ens jobbade för den butiken utan var uthyrd via Storesupport.

Jag förklarade situationen och hon sken upp i en min som sa “Det här går nog att lösa”. Började gå in i personalmenyerna och lade till någon vara, sedan tryckte hon några koder till och genast landade summan på 200 kr. Fast när vi jag skulle betala igen visade sig att det var 200,20 kr. Så hon gick in i menyn igen, tryckte lite nya koder och så slutade det på prick 200. Betalningen gick igenom.

Jag mumlade något om vilken legendar hon var och och svarade bara “Kul att öva på mattekunskaperna” och gick tillbaka och hjälpte de som börjat köa för att betala i kassan.

Hjälte båda två!

14 gillningar

Snart läge för pensiosnöre i dina lösa tillbehör. :joy::joy::joy:

1 gillning

Apples fel att de inte lanserat AirTags!

1 gillning

Bara hoppas de kommer i 25 pack. :joy::joy:

men jag förstår inte.
Har du inte vanligakort på applepay?. Typ Revolut?

3 gillningar

Jag och frun är klara med vår lilla barnförbjudna trip till Maldiverna och ska nu tillbaka till verkligheten.

Dum flygpersonal som man är tänker jag inte två sekunder på att vi måste göra PCR test för att få flyga. Det slår mig först när vi står i incheckningskön. Halvt “panik” och fundersam börjar man leta efter lösningar.

  • SVERIGE!!. Sverige är det typ det ända landet som inte kräver PCR test för att flyga till.

Fort som attan loggar jag in och köper två first till sverige. 10 sekunder innan jag var framme vid disken var allt klart.

Så… nu flyger vi till sverige Via dubai…KAN HÄNDA… vi inte gör transiten i dubai :man_shrugging:

Tack sverige för att inte hålla på med löjligheter som PCR test.

(Nej @Marcus_Attefors vi tittade inte på barnförbjudna filmer )

9 gillningar

Nix! Entercard-ägda Coop-kortet stödjer inte Apple Pay dessvärre.

Det fixar du med Curve. Då kan du få in kortet i Apple pay.
Alternativt så skaffar du Revolut där du har lite backup-pengar. Jag kör med Curve-kort kopplat till mitt SJ-mastercard som huvudkort i Apple pay och så har jag Revolut med lite backup-pengar inlagt också.

2 gillningar

Underbar lösning…:sweat_smile:. Men sverige kräver väl PCR-test…? I alla fall för att komma in i landet, eller har jag missat något? Men OM ni skulle missa flyget i Dubai kanske det inte spelar någon roll…:joy:

Barnförbjudana aktiviteter är fint. Jag åt middag med hustrun utan några barn nyss, bara en sådan sak…:sunglasses:. En annan dag kanske vi får göra något mer än att äta ihop…:flushed::sweat_smile:

1 gillning

En annan hade haft slut på kontot efter mini semester på Maldiverna så hade nog slutat med att sova på en och annan flygplats lite som Terminal filmen! :rofl:

2 gillningar

Så gör väl alla. :joy::joy::joy:

Ja måste ta tag i det där, mitt Swedbank-kort fungerar ju också i ApplePay. Har inte riktigt kommit i fatt sedan jag bytte från Android.

Säg som det är ni skapade barnförbjudna filmer :rofl:

1 gillning

Jag tror de byggde med LEGO jag.

4 gillningar

Fru Sandström:
“Älskling, ta en titt på mig och vad jag satt på mig inför kvällen!”
Herr Sandström (utan att titta):
“Mmmm, älskling, men har du sett den där lilla gråa LEGO biten som jag behöver till mitt Millenium Falcon bygge? Vet inte om jag tappat ner den från bryggan eller inte efter lyxlunchen idag…”

7 gillningar