TP-link Kasa cam KC120 - Apple homekit?

Hej,

Jag har ett gäng Kasa Cam KC120 från TP-link och undrar om det är någon som vet hur/om dessa kan läggas till i Apple Homekit?

Med vänlig hälsning, J

Går nog utmärkt via Homebridge/Hoobs.

Går att köra Scrypted också för homekit stöd.

HomeKit secure video (hksv) med scrypted är toppen

1 gillning

Ber om ursäkt att jag hoppar in i denna tråden. Men känner inte till något annat sätt att ställa en fråga till dig. Såg i tråden Vad köpte ni senast? (2022) (som nu är låst) att du köpt DCS-8302LH och hade som mål att få in dem i Scrypted. Hur har det gått? Fick du in kameran och i så fall hur gjorde du?

Köpt samma kamera och lyckats få in den i Home Assistant men hade ingen framgång i Homebridge men en googling gjorde att jag landade här där du rekommenderade Scrypted vilket jag nu satt upp men får det inte att fungera med RTSP Camera pluginet och undrar vilket plugin du, om du fått igång det, använder och vilken URL som gäller.

Extremt tacksam på förhand!

scrypted ffmpeg kamera tror jag fungerade, kan tyvärr inte svara exakt då jag inte hunnit sätta upp den på landet. Ska se om jag har kvar test-configen här hemma.

Det som var lite "sämre" med den kameran är att dess onviff är en mindre kompatibel profil så man behöver sätta upp ffmpeg-kamera och motion-detection istället för bara onviff-kamera i scrypted, så är lite mer krävande för servern

Om du har kvar den tar jag tacksamt emot, skulle spara mig många timmars testande. Jag har en rätt kraftfull server som kör Scrypted så hade varit intressant att få igång den. Är nöjd med kameran i övrigt sett till priset.

hittade inget tyvärr, har ett vagt minne av att jag skrev in inlogg och lösen sen körde en av dessa rtsp länkar i ffmpeg konfigurationen:

-i rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx:554/onvif_camera/profile.1
-i rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx/live/profile.1

Du kan ju testa i vlc och se om du får ut något, möjligtvis måste man även lägga in admin och pw i länken.
-i rtsp://xxx.xxx.xxx.xxx... ändras till
-i rtsp://admin:[email protected]...

Password är den här pinkoden på kameran har jag för mig, admin är nog admin

D-Link DCS-8000LHV2 integration - #3 by takthetank - Hardware - Home Assistant Community här fanns lite information

Fick igång det. Än så länge har det funkat så bra att jag köpt en kamera till samt en DCS-8000LHV2 som gick smidigt att få in i Scrypted också.

Det som jag fick felsöka en stund var att de tinte gick att använda Username/Password-fälten i Scrypted utan ha dem i domänen.

För 8302LH funkade adressen:
-i rtsp://admin:[email protected]:554/onvif/profile.0

Och för 8000LHV2 funkade:
-i rtsp://admin:[email protected]:554/onvif_camera/profile.0

profile.0 och profile.1 tror jag är 1080 vs 720. Läste det någonstans men har inte provat än.