TP-Link Deco XE75

Någon som har erfarenhet eller synpunkter på denna?

Verkar ju bra. Men tyvärr inte erfarenhet av just den. Men min kombination av Deco m9 och m5or funkar felfritt sedan länge

2 gillningar

Lika här, bara funkar och går och går utan problem.

2 gillningar

Jag funderar på att köpa XE75, alternativt tre X50 då det är lite erbjudande just nu.
Jag har ett äldre M5 system där jag ofta tappar internet via MEshsystmet. Vet ej om en eller flera av puckarna är kassa.
Problemen började lite ett tag efter att jag bytte internetleverantör. Trodde det var detta som var problemet.
Ett tag var det hur ofta som helst. även saker som var kopplade med kabel till tele2s router kopplades ner.

Hittade boven av en slump, det var en dålig nätverkskabel till min huvdudeco. Sen blev problemet betydligt mindre. Dock så börjar det öka igen.
Nyligen la nätdelen av på huvuddecon. Ersatte bara med en random laddklump. Misstänker att någon mer enhet med backhaul kanske har en dålig kabel eller så börjar en av puckarna vara trasig.
Tänkte orkar inte felsöka och ha en och en ikopplad utan uppgradera hela systemet till modernare Deco.

Nån som har erfarenhet av dessa? XE75 har wifi6e men vet ej om jag har nytta av det eller om den är mer framtidssäker. Dock är det bara två enheter för samma pris som 3 med X50