Tour de France 2023

Sitter och väntar på att barnen ska somna sen ska här tittas tdf! Jäklar så spännande de är med kampen om gula tröjan!

1 gillning

Ja. Det är grymt jämt mellan dom två i täten. Känns som vad som helst kan hända fram till sista bergetappen på lördag.

1 gillning

Vad tror ni? Avgjordes touren idag? Jag har svårt att se att han ska tappa det försprånget med tanke på hur jämna dom varit hittills.

Ja. Nu blir det svårt för Pogacar att hämta in 1:48. Det är 2 bergsetapper kvar och om inte Vinegaard klappar ihop är det svårt att hämta in så mycket med tanke på att Jumbo Visma är så bra lag.
Synd tycker jag att det känns lite avgjort redan nu.
Jag höll på Pogacar idag men Vinegaard var helt enkelt bättre. :man_shrugging:

Kändes som att han visade vart skåpet ska stå så att säga. Hoppas dom kan hitta på något för att hålla liv i tävlingen om gula tröjan! Varit riktigt underhållande så här långt.

Idag visar Vinegaard varför jag inte gillar honom. Han leder med 7:30 men är ändå inte villig att bjuda till och dra i slutbacken. Och hela tiden vara rädd för Pogacar skall komma med en attack. Helt omöjligt att ta in 7:30!
Tråkig jäkla cyklist som kommit med en attack under hela Touren.
Även om han helt klart är bäst måste man bjuda till lite för att vinna folks respekt.
Synd att inte Tibo Pinot hade kraft att få en sista seger efter 18 TdF.

Härligt att Pogacar vann dagens etapp.:+1:t3:

2 gillningar

Väldigt märkligt kört från honom idag, hans enda chans att vinna var ju att mala ner Pogacar å det vägrade han att göra :exploding_head:

Dansken har en tråkig defensiv men effektiv åkstil mot Pogacars roliga offensiva men mer ineffektiva åkstil. Var en mycket rolig tour att följa med kamper om i princip alla placeringar på top 10!

2 gillningar

Årets Tour har verkligen varit underhållande.
Bra bansträckning och roligt när utbrytningar lyckas som det gjort några gånger i årets upplaga. Även om Vinegaard avgjorde tidigare i veckan har vi ju fått se fantastiskta etapper senaste dagarna.
Imorgon avslutning på Champ Elysees.:man_biking:t2:

3 gillningar