Trion Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May återförenas i rutan igen efter att deras TV-program The Grand Tour avslutats.
Jeremy, Richard och James är mest kända för att ha lett succéprogrammet Top Gear tillsammans fram till 2015, då Jeremy fick sparken efter ett påstått bråk med en producent. Hans medspelare valde att följa med honom, och tillsammans lanserade de The Grand Tour på Amazon Prime Video. Serien avslutades dock 2024 med två känslosamma specialavsnitt, där de meddelade att de skulle gå skilda vägar och starta egna program.
Men nu återförenas trion i ett nytt projekt för Amazon Prime Video med titeln The Not Very Grand Tour. Programmet beskrivs som en motorkomedidokumentär där de kommer att hylla förbränningsmotorn samtidigt som de ser tillbaka på sina tidigare äventyr och provkörningar.
Det första avsnittet blir tillgängligt på Amazon Prime Video den 18 april.
De absolut skönaste motorjournalisterna någonsin. Men jag tror att lite av deras koncept är aningen passé. De var fantastiska på det de gjorde, men är tveksam till hur bra detta blir.
Fast Grand Tour var också fantastiskt. Kanske inte riktigt samma nivå som Top Gear, men mer välproducerad. Så skulle säga att det är hugget som stucket.
På Top Gear-tiden kunde man ibland faktiskt tro att vissa saker var äkta men överdrivna. Grand Tour kändes bara trött och alldeles för regisserat. Jag är på RolexJockes linje, de borde slutat på topp efter Top Gear.
Jag gillade Grand Tour även om det var tydligt att dom bara tog de delar av Top Gear dom tyckte var roligast. Och håller med om att det blev lite trött på slutet.
Svårt att säga nej till pengarna Amazon garanterat kastar på dom och jag tror fortfarande dom tre har rejält roligt tillsammans.
Det som jag hört att de tyckte var roligast (och även roligast för oss som tittar) var ju alla specials. Gillade dem skarpt. Tyckte delar som Reasonably priced car och alla halvtråkiga kändisar de intervjuade var sisådär.
Top Gear hade en intressant utveckling. Tidiga säsonger även med Clarkson, Hammond och May var ju ett konsumentupplysningsprogram i stil med Trafikmagasinet och sen blev det mer och mer bara "aspirational" med extrema bilar och lekar. Jag älskar de lite tidigare specials (Botswana, Nordpolen, Amazonas etc. ) men tyckte det blev lite mycket på slutet av Grand Tour. Eller kanske mer att idéerna var lite slut. En del avsnitt funkade medan andra var rätt ljumna.