Tjuvar själ en Tesla på 30 sekunder - så skyddar du dig

Från sajten:
https://teknikveckan.com/bilar/tjuvar-skal-en-tesla-pa-30-sekunder-sa-skyddar-du-dig/


image

Insider.com rapporterar om en video där några personer som visserligen kan skilja på ”Mitt och ditt” men kanske inte har så stor respekt för just ”ditt”. Här ses de ta två Teslor på under minuten.

Tekniken är känd och går ut på att få Teslan att tro att det finns en nyckel i närheten. En teknik som inte är unikt för Tesla utan för alla som använder samma system från en underleverantör som fick det hackat för några år sedan.

Så skyddar du dig

Det är endast äldre Model S och X som är drabbade. Model 3 har ingen nyckel överhuvudtaget. Bilen låses upp med nyckelkort eller via mobiltelefonen. . Alla berörda bilar har fått en uppdatering som gör att du kan aktivera en pinkod för att kunna komma in och köra iväg med bilen.

Lösning: Aktivera pinkoden.

Riktigt pinsamt, köper man en bil för det priset så ska detta inte kunna hända.

Det skall sägas att det även gäller andra lyxbilar som använder samma system.

1 gillning

Den update kom väl i våras har jag förmig?

Två år sedan.

Var det så?.. tiden går.

Enligt nestor Ruben var det så.

Jag ifrågasätter aldrig Ruben

Ruben gillar höga ampair :wink:

Ruben har Inte alltid rätt.
Sjukvårds frågor hänvisar jag till min fru också. För alla vet fruar har inte fel.

klart jag också vill ha så många amp som möjligt… Men 10amp räcker för alla som inte kör mer än 15 mil om dagen = 99% av befolkningen.

1 gillning

Dessa tjuvar som stjäl. Finns skäl till att säga att dom sålt sin själ.

Ååå… En språkpolis. Fantastiskt!:stuck_out_tongue_winking_eye::joy::sunglasses:

Japp! Korrekt språkbruk är viktigt. Speciellt vid redaktionellt innehåll :policewoman:

1 gillning

Det blir ju lite konstigt ibland om man stavar fel. Som denna som dök upp på Twitter igår.
bild

Haha ja, sy och träslöjd är en styggelse :rofl:

Jag är helt med, särskilt syslöjd en termin…

Jag hade 5 i syslöjd och gick sedan ett år beklädnadsteknisk på gymnasiet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Precis, stjäl. Jag kräks lite i munnen vid felstavningar

Låter som en allvarlig missbildning i gomen :slight_smile:

2 gillningar

alltså ursäkta, kan vi hålla oss till ämnet???