Tjänst skall hjälpa oss få pengar tillbaka efter köp

Från sajten:
image

Med tjänsten Woilà lovas det att vi skall få bättra koll på olika former av prisgarantier som e-handlare ger. Detta genom att slippa ha någon koll alls.

I grunden handlar det om att många handlare erbjuder garantin att de är billigast även ett par dagar efter att du köpt din vara. Men det är i det närmaste omöjligt att hålla koll på menar grundarna av Woilà.

Därför löser de det helt automatiskt. Du behöver inte ens berätta om dina inköp om du ger dem tillgång till din mailkorg. Där kommer den automatiskt söka efter ord så som orderbekräftelse och lägga in köpen från dem. Om den sedan identifierar en prissänkning kommer den själv kontakta handlaren via en automatiserad process och förhoppningsvis får du pengar tillbaka.

Under beta-perioden kostar det inte något att använda tjänsten men i framtiden kommer man ta en provision på 25% av beloppet som sätts tillbaka. Än så länge verkar det bara gälla e-handel.

Via: Breakit.

Och nu har Klarna köpt upp Woilà och appen kommer läggas ner 10 oktober redan i år.

Jag använde dem men de sparade aldrig några pengar till mig på det sättet. Förutom en gång när de meddelande Netonnet via automatiskt mail att jag ville ha mellanskillnaden på en produkt som jag redan returnerat. Då fick jag förklara för Netonnet och sedan fick jag maila Woilà bekräftelse på returen så de kunde slopa avgiften de ville ta ut från mig.

2 gillningar

Har inte Elgiganten och MM typ egna beteckningar på vitvaror och viss elektronik för att kunna undgå denna utbetalning? Oftast gäller det väl bara om de själva sänker sina egna varor?

1 gillning

Sen gammalt, gäller TV-apparater och allt möjligt, lägger till en bokstav i produktnamnet så gäller inga prisgarantier öht.

Japp…