Tips på skal - Iphone 12 Pro Max eller annan iPhone lur

Tjena,
Funderar på skal och eller fodral till min lur. Jag tänker både tipsa om skal och fodral men tar gärna emot tips på fodral också. Feel free att använda denna tråd som en allmän skal/fodral frågelåda.

Beroende på användning så använder jag olika skal. Här är de jag använt tidigare, troligen blir det liknande skal denna gång, men föreslå gärna något annat.

Skal med stängd framsida -
vill jag ha när jag kör MTB och har telefonen i ryggfickan. Dels kan den flyga ut vid en krasch och eller så kan man landa på luren. Bäst att ha nåt som skyddar skärmen.
Här har jag tidigare kört på flera telefoner Otterbox Strada Folio läderfodral. iPhone 12 Pro Max Strada foliofodral från OtterBox - svart - Komplett.se
Denna hittad ejag efter extensiv undersökning när jag letade efter ett fodral som hade en tillräcklig stark magnet som gjorde att inte framsidan öppnas vid ett tapp. Det är nämligen av erfarenhet så att många fodral som har en magnetflärp för stängning ändå öppnas och givetvis, precis som att mackor alltid landar face down, så gjorde även telefonen det med sprucken skärm til följd. (Galaxy S7 edge) har haft denna modell av skal sedan dess. Den öppnar sig inte av misstag. Rekommenderas.
Någon som har nåt annat tips annars på liknande funktion? Skyddar fram och baksida inte för bullig och prisvärd

Sen är jag ute efter ett skal med enbart baksida, men inbillar mig at jag vill ha ett där framsidan är förhöjd så att den eventuellt skyddar lite vid landning face down eller om man lägger telefonen mes framsidan ner. Här har jag erfarenhet av Nomad rugged case. Mycket trevligt skal som också är snyggt.
funderar på att skaffa Apples läderfodral denna gång, (blå) men hur är den, den verkar inte ha förhöjd kant alls för att skydda skärmen? vet inte om jag vågar köra på den…

Har också ett totalt vattentätt skal (till min iPhone X)- Ska det badas mycket och fotas under vatten så har jag använt denna. Tro mig trots luren var vattentät så tålde den inte att jag badade med den en gång förra sommaren. Tur att jag hade Apple Care plus. Touchskärmen funkar väldigt bra med skalet på och det är fortfarande bra skärpa med skalet. på. Vissa andra heltäckande skal där blir skärmen väldigt blurrig/suddig.

Just nu funderar jag på att skaffa Otterbox strada igen, plus en Nomad, eller Apple leather. sedan så gillade jag lite Otterbox Figura, om man skulle testa den. :slight_smile: