Tips på riktigt tunn korthållare

Har precis i dagarna slutat ha med mig plånboken , har körkortet i bilen , kör allt genom  pay Och st1 appen när ja tankar , så skönt men lite ovant , för en plånbok har man ju haft hela livet i fickan :joy::+1:t2:

1 gillning

Just därför jag köpte korthållaren på Åhléns, det kändes som att det kunde vara bra att ha med sig körkortet ändå trots att man kanske inte direkt behöver det till något.

Har också endast använt Apple Pay de senaste två åren.

1 gillning

Har oxå kört de ganska länge , de har aldrig strulat , har 4 kort aktiverade i ap så nått går alltid , vissa affärer mm funkar ju inte med ap men de inget ja måste in på handla , då beställer ja de på nätet istället :relaxed:

Jag har faktiskt ännu inte stött på någonstans där jag har ämnat att betala för något men inte kunnat för jag inte kunde använda Apple Pay men det kanske man stöter på någon gång.

Hornbach är enda stället jag har stött på de senaste månaderna som inte tar Apple pay.

Annars är Norge ett problem. Där är blipp inte så utbrett ännu men ingen far nu när man ändå inte får åka dit. :slight_smile:

Skulle inte få för mig att åka till Norge ändå :slight_smile:

Ja bor ju i en liten stad , de finns flera butiker som inte har de , dock inget jag behöver in i :relaxed:

Köpte en korthållare i svart läder från Tiger för 12 år sedan. 400 kr. Ser typ ny ut fortfarande. Köp inte plastigt fuskläder. Plats för 5 kort men jag har 7

Köpte en Speed wallet för några år sedan från Frenchie.
Riktigt bra kvalité!:+1:t3:

Fasen vad ni lägger mycket pengar på sådana produkter :slight_smile: Det är ju inte direkt att de blir utsatta för någon direkt förslitning.

Fin patina!
bild

…och tjock som tusan.

1cm ungefär…:wink:

Image
Image

@Hakan_Ander @bjorsi För tjockt :slight_smile:

Haha. Man märker knappt att man har den i en ficka eller om kavajen. Du får nog köpa en plastficka om du vill ha något tunnare :stuck_out_tongue:

1 gillning

Nja, min är ca en halvcentimeter…min korthållare alltså.

1 gillning

Med kort? :thinking:

Du får leta upp en sådan här klassiker som man fick med busskortet back in the day :smiley: img_70331

2 gillningar

Helt garanterat “FÖR TJOCK”! :laughing:

1 gillning