Tips på riktigt tunn korthållare

Jag är i behov av en korthållare som endast behöver rymma ett kort, max två. Då för körkort och ett fysiskt reservbetalkort.

Har ni mästare några bra förslag på en sådan? Jag tycker det är svårt att hitta en riktigt tunn, de flesta man ser är antingen dubbelvikta eller att de har utrymme för för många kort som då bygger på tjockleken.

Jag hade också gärna sett att den var i läder/konstläder, definitivt inte i metall iaf.

Ta en titt på Trove Swift - älskar min!:

Jag tittade på dessa via din länk och de ser ju jättetjocka ut. Jag behöver en tunn :slight_smile:

Jag kör en Bellroy Card Sleeve. Den är tunn och i läder. Rymmer 2-8 kort.

De har också en sleeve som heter Micro sleeve som tar 2-6 kort.

Har sett dessa också men skulle jag köpa en sådan hade det inte funnits anledning att ha med bankkortet, då hade pengarna varit slut :slight_smile: Skulle aldrig lägga de summorna på en sådan produkt. Tack för tipset dock :slight_smile:

Den där va ju as billig ?! 65 euro…

Billig?! Du skämter med mig aprilo…jag tänker mig kring 100-200 spänn, inte mer :slight_smile:

Dessa två är några som jag tycker ser acceptabla ut. Både visuellt, praktiskt och monetärt :slight_smile:

Den är tunn, min är som en penna ungefär i tjocklek och då har jag 4 kort i min. Men ser nu att den kanske är lite dyrare än du tänkt dig.

Finns speciella gummiband du sätter runt korten, är nog det tunnaste du kan hitta :slight_smile:

1 gillning

Funderar på om man ska svänga inom Naturkompaniet efter jobb, de säljer den från Fjällräven. Så kan man känna/klämma och se om de kan pressa butikspriset något…

Gå in på Åhlens, där finns liknande.

1 gillning

Tack för tipset, ska göra det

Muji kan kanske har nå’t…

Deras eget märke Wera brukar vara till bra pris.

Nu kanske du inte har skal på din mobil men det finns skal som har fack på baksidan för 1-2 kort.

Jag har ett plånboksfodral men vill inte ha kortet/korten där, sprida riskerna du vet :slight_smile:

Jag tog ditt tips och tittade på Åhléns, köpte ett Vera-fodral för 150 spänn och åkte hem. Kanonbra, tack för tipset :slight_smile:

2 gillningar

Varför har du ett plånboksfodral för då? :man_shrugging:

1 gillning

Påminner om den jag har. Blev liten förvånad då jag mätte den till 12 mm tjock (6 kort). Känns tunnare.
bild

1 gillning

För att det var det bästa jag hittade som även gav ett ”slutet” skydd för framsidan. Jag tar dock gärna emot tips på alternativt case :slight_smile:

Ett sådant där case med en väldigt tunn del som man viker över mot framsidan, dvs utan fickor för kort, är något jag gärna ser tips på :slight_smile: