Tips på restauranger i Malmö

På måndag så drar jag hem till Malmö i tre dagar,
Var bör jag käka?
Behöver absolut inte vara fine-dining

Falafel på möllan är redan givet

Falafel på Babylon vid Folkets Park menar du väl? :wink:
Ett besök på Mando är alltid trevligt :smiley:

Nu har jag inte bott i Malmö sen 02 men då käkade jag på Simrishamnsgatan, halvvägs till Stonehenge, grym falafel och shawarma :smiley:

Vi hade en falafelrunda förra sommaren och kom fram till att Babylon var bäst :smiley: Har varit där minst en gång i månaden sen dess.

Var ligger den då?

Typ mitt emot Coop vid Folkets Park :smiley:

Ah, de som alltid har legat där? Typ mitt emot s:t knuts torg

Jajjemen!

1 gillning

Lunch på Laziza … sen till halv 3 fikat rullar du in på Pronto och käkar en bit cheesecake, dom är 12 av 10!

Jag hörde att trenden på innehaken där nere är sprängd anka. :joy::rofl:

1 gillning

Har slut på idéer. Finns det någon riktigt fräsch lunchresturang med en god salladsbuffé i Malmö (som dessutom har öppet mitt i sommaren) tror vi?

Inte salladsbuffe. Men Di Penco på Roskildevägen 3, var riktigt bra när jag var där för 7 år sen.
Prova dom! :slight_smile:

Riket
Liket
Qui
Mutantur
Saltimporten
Soho
Sushi rebellion
Såjja
Ruths
Sen kan du kolla in alla restauranger i saluhallen.

1 gillning

Tack !! Ska dra Malmö på Tors o 2 veckor framåt , lite utstickare men vi bor Malmö , kanske en öl nån - nån dag ?..!

Saltimporten är gott men sjukt överreklamerat att sitta på skolgårdsbänkar.

I Malmö kan man gott prova Restaurang Malmö på Flintrännegatan. Buffé för hungriga hamnarbetare.

Verkligen, nästan på gränsen till socialturism, men kockarna är ruskigt duktiga och industrikänslan är genuin

Endast Qui, Saltimporten och någon till har öppet vid lunch av de ställerna dock.

Nu pratar vi!

Ah, blandade ihop det med originalfrågan
Kom på att det ligger ett Vietnamesiskt fräscht ställe på Friisgatan. Öppnar till lunch.
Deras heta nudelsoppa är perfekt vid förkylningar och allt det andra alla andra gånger.
Ingen salladsbuffé dock
Nois heter det