Tips på ljudboksköp

Hejsan!

Jag har precis slutat prenumerera på BookBeat. Har tidigare provat andra tjänster och ja, de fungerar, men för mitt nyttjande så är de tämligen “dyra”. Allt är relativt men som småbarnspappa med massa poddar att lyssna på så hinner jag inte med en bok i månaden.

Vill hellre köpa ljudböcker som jag kan lägga i ett arkiv med min familj. I första hand böcker på svenska och gärna klassikerna som Pippi inläst av Astrid själv.

Har ni spontana tips? Finns det någon prispressare, tycker att alla tar väldigt väl betalt för inlästa ljudböcker kontra att köpa böckerna som pocket - för att hålla priset på streamingtjänsterna uppe(?).

Nu vet jag inte vilket utbud de har, men hyr inte biblioteken ut ljudböcker digitalt?

Provat Nextory? 14 dagar kostnadsfritt.

Är du Apple-användare finns det väl en hel del i iTunes Store att köpa direkt.

Just Pippi-böckerna finns faktiskt på Spotify. Men visst är det enklast om man har allt på samma ställe.

1 gillning

bye

1 gillning

Lånar ut såklart :smiley:

1 gillning

Japp, de har ganska bra utbud men så tilltalas jag av att köpa kultur… :slight_smile:

Nextory faller lite under samma rep som “de andra”.
Kör sedan två år tillbaka Android och Googles utbud på svenska ljudböcker är knapert… Samt att jag vill enkelt kunna dela de inköpa böckerna med ex min kvinna som har en iPhone.

Är nog lite mission impossible på den då dessvärre :confused:

Närmaste är att köpa dem som Mp3 på typ https://bokon.se/ ; https://dito.se/

Då kan man fynda lite på REA och liknande. Det är det närmaste vettiga jag kommer förutom piratbukten etc.

Ja vissa branscher känns som att de fått för lite av den sistnämnda varan…

Audible kanske funkar? Där köper man böckerna istället för att hyra dem. Med basabonnemanget så får man en credit i månaden som man kan byta in mot en bok. Säger man upp abonnemanget så behåller man böckerna man redan har köpt. Använder man in krediten en månad så har man kvar den till sen.
Vet inte hur utbudet är för svenska böcker då jag köper bara engelska sci-fi/fantasy böcker

Gillar verkligen deras tjänst men utbudet på svenska är lika med noll. Gillar att lyssna på svenska ljudböcker. :slight_smile:

Sov gott efter att ha lyssnat på denna i går.

2 gillningar