Tips på kompakt Powerbank

Är på jakt efter en smidig powerbank, har sökt runt men alla jag hittar har USB A uttag vilket jag inte vill ha… USB C är det som gäller.
Jag ska använda den till att ladda telefon och hörlurar om man har otur med trasigt el uttag på typ tåg/buss så behöver inga 20000 mah utan kanske 5-7000 räcker för jag är aldrig borta från ett eluttag längre stunder. Det här mer för att gardera upp då det drar ordentligt med batteri när man hot spottar med en iPhone.

Tar tacksamt emot tips :slight_smile:

Önskelista:
Bara USB C
Kompakt, vill kunna ha den i fickan
Runt 5000-7000 mah borde räcka ?
Gärna pass through , så man kan ladda powerbanken och samtidigt ladda telefonen t.ex.
Finns det powerbanks som har stöd för snabbladdning , alltså att powerbanken laddas upp snabbt , isånnafall är det ett plus

Tycker det finns gott om powerbanks som har det du beskriver.

Problemet är att hitta någon som verkligen stödjer snabbladdning till en iPhone och snabbladdning av powerbanken. Väntar med spänning på folks tips :slightly_smiling_face:

Håller med Erik när han skriver:

I takt med att jag inte reser mycket i jobbet och batteritiderna blivit bättre följer jag inte marknaden, men har en himla massa powerbanks. Jag var ständigt på jakt efter den optimala vilket ständigt misslyckades samtidig som antalet här hemma ökade..:sweat_smile: Jag tycker dock att Mophie generellt sätt håller högst kvalitet. Inte minst på att hålla laddningen länge när de ligger och väntar på att användas.

Då får du gärna länka någon av dom.
Jag har kollat Inet, Webhallen, NetOnNet, Kjell, Lifestylestore osv osv + och det finns ingen som är bara USB-C, det är minst 1 USB-A (jag tar bara med mig en USB-A → Lightning om jag ska köra bil och använda Carplay då fåtalet bilar har trådlöst carplay eller USB-C) och vissa laddas powerbanks fortfarande med mikro USB :nauseated_face:

Att powerbanken ska kunna snabbladda min mobil ser jag inte större vits med, powerbanken är portabel som telefonen så då går man bara med båda i fickan och en sladd emellan sen om det tar 30 minuter extra att ladda upp telefonen spelar då ingen roll. Däremot att kunna snabbladda powerbanken är viktigt att kunna göra om man tillfälligt har tillgång till el-uttag.

Mophie verkar av någon anledning gilla att ha en fast/inbyggd kabel och den vet man ju kommer ge sig efter ett tag och då är enheten värdelös, om det inte går att ladda med en annan kabel i en av portarna men då tappar man ju också en port

Missade kravet på att de ej skall ha USB-A. Varför är det viktigt att den kontakten inte finns med ?

Känns onödigt att ha en port som man då aldrig använder när det lika gärna kunde sitta en USB-C port där

De har iofs både med och utan. De med inbyggd kabel känns så kassaskåpssäker i byggkvalitet att jag aldrig tänkt tanken att det skulle vara en svaghet. Har/har haft 4 eller 5 med kabel och ingen har haft minsta problem. Supersmidigt att ha inbyggd tycker jag, men det är ju olika. Kvaliteten känns dock som du lugnt kan vara trygg med.

Okej det låter bra, såklart kan man få måndags-ex som inte håller länge men det är ju mer troligt att man får en som funkar i evigheter

Hitta denna
positivt: laddas med både USB-C och Lightning . Väger lite och bra storlek
negativt: priset , men den är ju “apple exklusiv” så självklart är den värd 3-400 mer än likvärdig :sweat_smile:
Frågan är bara om det går att ladda powerbanken samtidigt som en ansluten enhet…

Det där är ju riktigt bra. Men den har en USB-A...

Ja, tyvärr har den USB-A men verkar som jag måste kompromissa , surt bara att den är så dyr i jämförelse med annat
Det här är den enda USB-C only jag hittar och den är slut PowerPack Ambi 10K Dual USB-C Power Bank – ZMI

jag måste ju googla fel… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Jag är tydligen ännu sämre på att googla för jag har inte hittat en enda. Leta av och till efter en med enbart USB-C men inte hittat. Följt den här tråden i förhoppning att du skulle hitta någon. :slight_smile:

1 gillning

Letat och letat men bästa alternativet är nog mophie apple only powerbanken, men då finns den inte i lager :sweat: hoppas jag behöver åka till Stockholm snart så får jag gå till Apple butiken