Tips på inne/ute-termometer

Jag har nu en Telldus-kompatibel inne/ute-termometer där ute-delen är typ en sladd man bara hänger ut genom fönstret. Fungerar bra men jag vill inte ha ett separat Telldus-system bara för temperaturen.

Någon som har tips på en bra ersättare? Kraven är:

  • Utetermometern ska vara enkel. Bor på andra våning i hyreshus så termometrar som innebär större åverkan på fasad/fönster går bort
  • Innedelen ska ha digital visning av båda temperaturerna då min fru kommer vägra att öppna en app för att se värdet :slight_smile:
  • Kompatibel med HomeKit och/eller Hue då det redan finns på plats för lampstyrning

Ja kör en sån här ute

när vi ändå är på ämnet. någon som kan tipsa om zigbee fuktsensor

Finns det inne- och utetermometrar för homekit?

Netatmo Weather Station.

Eve Weather + Eve Room.

Klarar bara -18 tydligen.

Netatmos väderstation funkar i Homekit

Behöver egentligen bara termometrar som jag kan läsa av när jag inte är hemma. En för att hålla koll på rummet i källaren där vattnet kommer in (det är även matkällare där och vi har ingen värme på där), så att det inte blir så kallt att vattnet fryser. Och en givare utomhus så att jag vet när jag behöver slå på motorvärmaren för traktorn så att jag kan ha den redo för snöröjning.

Tidigare, när vi hade fast telefonlina, hade vi en termostat som var kopplad till telefonen och bröt linjen om det blev kallare än 5-10° inne. När vi var borta kunde man då ringa hem och var det upptaget så visste vi att det var något fel på värmen i huset alternativt att någon slagit sönder ett fönster (har hänt).