Tips på hotell i Malmö

För 3-4 veckor sedan skrev jag och frågade om tips på Hotel i Göteborg. Fick bra tips då. Åkte vi? Nää, Corona ändrar ständigt förutsättningarna.

Nu är vi på jakt efter ett bra hotell i Malmö. Vi prioriterar bra läge och med det menar vi hyfsat bra restaurangutbud i närheten. Sedan är det ju kul om hotellet är hyfsat bra. Det behöver heller inte vara Malmös dyraste hotell. Pappan i familjen lär ha köpt en ny iPhone inom kort…:money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

1 gillning

Bor ju i stan och därmed aldrig på hotell här. Kollat trip advisor?

Skulle annars ge en geografisk rekommendation om hotellen kring Stortorget/Lilla torg. Bra läge och de flesta verkar fina. Pris har jag noll koll på.

Obs! Håll er borta från Clarion, vad som helst men inte dem.

Vad har Clarion gjort dig?:smiley: Tänker att du skriver att du aldrig bott där…:sweat_smile:

Till allvaret. Jag har varit vid ett litet torg som hade restauranger runt hela torget(som jag minst det) ett antal gånger. Är det kanske lilla torget? Sedan brukar det vara så mycket folk där att jag vet inte om det är Coronasäkert, men en sak i taget…:smiley:

Har Savoy ok rykte?

Det är Lilla torg, helt säkert :slight_smile:

Savoy, har ingen koll på dess status idag men det är nog det mest klassiska hotell vi har i Malmö. Alla världens storheter har bott på det hotellet. Judy Garland, Lenin, Olof Palme, Henry Kissinger, Sammy Davis Jr, Floyd Patterson etc :wink:

MJ’s. Tveklöst.

2 gillningar

Story hotel, bra resturang på top floor där, MJs,.Gillar även Radisson i centrum (stora rum med Chromecast). Malmö Live var helt ok, bra frukost där.

1 gillning

Jag gillar verkligen Clarion Malmö Live, upplevelsen att se över stan minst en gång är nice. De har också en trevlig resturang längst upp (som behöver förbokas). Den har barnmeny men det är mer den typen av resturang man går på för det trevliga sällskapet och att varje tugga smakar magiskt, men en sådan som mig blir inte mätt för under 700 kronor. Men passar kanske om barnen är kvar på rummet och du tar en cocktail med partnern om en sådan är med.

Men berätta lite vilken typ av hotell du uppskattar så kan vi nog tillsammans spåna fram ett vi här i stan. Om du önskar en personlig meetup med mig och @Thor så tror jag minsann också det kan ordnas.

2 gillningar

Håller med @Esse om Malmö Live

1 gillning

Jag gillar både live och MJ, skulle säga att MJs är lite ballare än Live. Live är lite mer strikt men fint.

En sak (tja, man själv bestämmer själv vilken tyngd detta har) är också att Clarion, åtminstone tidigare, inte ville ha gäster som hade viss politisk åskådning utan avbokade dessa. De har gjort en pudel gällande detta nu.

Det är lugnt @xms67 är rätt allmänliberal så han är välkommen!

Lite som jag!

Säkerligen så :slight_smile:

Kan tycka att de är ett bedrövligt agerande som jag inte hade velat sponsra. Men men, det var som det var.

Vill du prata av dig så finns alltid Stora polemiktråden (2019–2020) !

Inte alls, var mest en blänkare då tråden handlar om vilka hotell som kan vara bra :slight_smile:

Cirkushotellet för fan!

om du tar scandic triangel och en av de två sviterna… så har vi legat i samma säng :yum:

1 gillning

Kan man sova där, trodde man bara åkte hiss där?

Hissen är väldigt rolig där…

Haha, inte riktigt rätt väder för Cirkushotellet :slight_smile: