Tips på grym vattenspridare?

Hej,

Söker en bra vattenspridare som täcker en bra yta. Den jag har idag har typ 10 strålar med vatten, vilket jag inte är nöjd med.

Söker en som kör ut smått dagg på bred yta.

Idag kör jag med denna Gardena

Följer denna tråd med spänning. Även om jag tror vattentrycket är en större begränsare än spridaren.
Idag kör jag med denna: Aqua L Gardena Vattenspridare | Köp online på Proffsmagasinet.se

1 gillning

Jag köpte nyligen denna

Besviken då den ger bara drygt halva täckningen mot vad som anges. Men jag antar att det är för dåligt tryck i ledningen. Har inte koll på vad jag har för tryck. Har haft för avsikt att köpa en sån här(Amazon.se), men inte kommit så långt än.

Dock smidigt att kunna ställa både bredd och längd. Den jag hade innan gick bara att ställa längden.

Sorry, nu märker jag att jag inte verkar ha läst alls :person_facepalming: Det var ju specifikt en sån spridare du inte ville ha :joy: Hur som helst så tror jag trycket har stor påverkan om en vill få ut max ur sin spridare.

När man vill ha det som bönderna :joy:
Impulsspridare Impulsspridare - Lidl Sverige

1 gillning

Har 2 olika Gardena men köpte denna förra året, hel-grym! :nerd_face::v:t2:

1 gillning

Cool men varför fylla vattentanken?

1 gillning

Har testat några olika och det är ditt vattentryck som avgör hur stora yta denna täcker. Men bra om du kan stoppa in hur långt och hur brett den ska sprida vatten, det underlättar ofta.

Har bla Aquazoom L som fungerar bra.

Jag gissar på ballast :nerd_face:

1 gillning

Så den får lite tyngd
Rullar typ 9 m i timmen
Körde senast ikväll så nu är hela framsida vattnad med både matta o rabatter
Det som är smutt är ju att man slipper flytta den :grin:

1 gillning

Filmade men det gick ju sådär o ladda upp :sweat_smile:
7m brett sprider den ish



4 gillningar

Intresserad här med, är Gardena det man ska gå på? Såg att Bauhaus har Neptun som är några kronor billigare.
Behöver slang (50 meter), vattenspridare och något munstycke.

Gardena har aldrig gjort mig besviken. Bra kvalitet helt enkelt. Håller hur länge som helst, oavsett om det är verktyg eller vattenprylar.

2 gillningar

Cool, skulle nog inte klara vår sluttningstomt bara

Idag blev det tyvärr ingen ny vattenspridare men en riktig pistol.

2 gillningar