Tips på grenkontakt med HomeKit-stöd

Finns det någon vettig grenkontakt ute numera?

Ikea direkt bort då den inte matchar givet kriterie, likaså Meross skräpkontakt.

Har ledstrip av detta märke som fungerat bra.
Ingen hub behövs

Jag har en sån grenkontakt. Lite klumpig men väldigt stabil i Homekit. Har aldrig ramlat ur eller tappat kontakten.

3 gillningar

Jag har också haft en sådan som jag knappt använde för att jag inte hittade något användningsområde.
Sålde den till @Sevis
Men mina andra Koogeek pluggar har funkat kanon och gör fortfarande.

1 gillning

Meross har en nice, där du även kan styra USB kontakterna. Amazon hade den förut. Men verkar inte finnas nu.

1 gillning
2 gillningar

Intressant tråd. Men vad är det för fel på IKEA och Meross? (Har inte testat dem själv så därav frågan.)

Kör Meross utomhusuttag och är helnöjd! Vet inte varför @zinned inte gillar dom

1 gillning

Kör det jag med, har 3st och funkar klockrent.

2 gillningar

Jag kör på denna och den fungerar bra. Men använder den som en vanlig grendosa utan de smarta funktionerna :joy::face_with_hand_over_mouth:

Eve Energy Strip – uppkopplat grenuttag

1 gillning

Som jag skrev så är Meross inte ett alternativ. Främst för deras Wi-Fi-chip verkar helkass, pendlar något oerhört i ”anslutningskvaliteten” och senaste månaderna har den strulat väldigt mycket i grabbens rum där den plötsligt inte ger ström till anslutna produkter. Har två sådana grenkontakter.

Vad det gäller Ikea så är deras smart home-segment rena hobbyverksamheten. Alldeles för dåliga produkter, generellt, enligt mig.

1 gillning

@Freddeuce @Marcus_Attefors Ska kolla in Koegeek och Eves produkter. Tack för tipsen!

2 gillningar

Jag har både koogeek och meross, den jag länkade till och deras smart pluggar. Älskar dem! Funkar hur bra som helst :+1:t2: