Tips på filmer och serier (2021)

Såååååå trött på dessa reboots!

1 gillning

Fast ”Scenes From a Marriage” är fantastisk.

På måndag är det äntligen premiär för säsong 3 av ”Succession” (HBO Nordic).

2 gillningar

Kommer vänta tills HBO Max lanseras så man kan se den i fin kvalité :ok_hand:

2 gillningar

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vi som vårdar språket

2 gillningar

Jag tycker också det ofta blir knepigt att hänga med i icke svensk eller engelsk-språklig film/serie.
Jag kollar med engelsk dubbning och det är väl sådär. Det blir ju lättare att hänga med men dubbningen är inte i topp så det blir lite b.
Men squid game är ganska långsam och inte jättemycket dialog hittills som är invecklad och avgörande för att förstå handlingen.
Det är ju en ”battle royal” liknade händelseutvecklingen så man förstår snabbt vad som kommer hända.

Jag har ett avsnitt kvar, sett hälften på originalspråk. Då blir det överspelat, gapigt och de pratar stötvis liksom flämtar fram orden. Som jag föreställer mig all manga är (har sett jättelite) Bytt sen i engelska lättare att hänga med och funkar utan problem när hälften av alla bär mask. Men när man hör dialogen så tycker jag den är jättedåligt, sådär pratar inga människor. Får hoppas på en bra upplösning nu i sista avsnittet.

Men än slå länge är det mest hype och liten del kul idé. (tycker jag)

Hittade just den här bilden, en HollyWood-remake med Keanu skulle jag nog uppskatta mer.

2 gillningar

Gav den ett nytt försök men nej, ingen serie för mig. Väldigt långsam takt.

Någon som sett Deg på SVT? Kollade 3 avsnitt igår, ganska underhållande, iaf om man har en mancold som jag just nu. :slight_smile:

Har sett 6 avsnitt, är väl så där tycker jag.

1 gillning

Ja ungefär så, går att kolla på om man vill ha något enkelt. Och med en mancold så är man ju rätt känslig. :joy:

1 gillning

Kollat tre avsnitt av Acapulco på AppleTV+.
Charmig och visuellt snyggt filmad.

Den här verkar lovande!
Har premiär på fredag på AppleTV+.

1 gillning

Visste inte ens att det fanns RAR, den skall jag definitivt se :ok_hand:

1 gillning

Den här blev man ju inte lite sugen på (efter att ha läst Neil Gaimans förlaga):

Kommer i slutet av året eller i början av nästa år.

1 gillning

Vill bara tipsa om serien Hackad där första avsnittet är släppt.

Känns som många här inne kan ha nytta av att följa den(mig inkluderat)

Du är aldrig ensam. Dina rörelser följs ständigt, liksom dina val och dina åsikter. Allt registreras och övervakas. Hur lätt är det att ta över ditt digitala liv? Och hur lätt skulle det vara för en angripare att ta över företag och myndigheter i Sverige? Serien Hackad är ett experiment där hackare lurar sig in på företag och tar över deras nätverk. Vi får se hur lätt det är att följa varje spår som en privatperson tar och hur enkelt det kan vara att göra betalningar i någon annans namn.

3 gillningar

Sett alla avsnitt av ”Scenes From a Marriage” (HBO Nordic) nu. Den var allt annat än lättsam men är inget man bör missa.

Saknad, aldrig glömd är en riktigt bra engelsk krim-serie. SVT Play har alla säsongerna: