Kanske lite mer åt thrillerhållet. Var ett tag sen jag såg den, så kommer inte ihåg så mycket i detalj, minns bara att jag tyckte den var bra när jag såg den.
Dark Winds - en rikigt bra krimserie som utspelar sig på 70-talet hos Navajo-polisen. Finns på Netflix.
Ja. Den ingår i AMC ”paketet” som Netflix har fått in i sitt sortiment.
Riktigt bra
Ja. Helt klart förra årets höjdpunkt.
10 år sen till festen men började titta på första säsongen av The Night Manager igår. Grymt bra, och fint att det finns en säsong 2 ute också.
Sett klart första säsongen av Hunters på Netflix nu. Riktigt, riktigt bra. Såg att någon skribent skrev att det är en serie man hatar eller älskar och jag älskar den. Kommer trots det inte upp i 5 av 5 Bubblor, men stark 4:a.
Al Pachino och Lena Olin lät ju som en udda kombo, men den kanske man måste kolla ![]()
Insåg nu att den där har jag nu sett! ![]()
Stark 3-4
De gör det riktigt bra dessutom. Klart värt att se. Dessutom solklart för mig att se säsong två.
Som sagt, riktigt bra. Funderar på 8 eller 9 i IMDB-betyg.
Hold your horses, det finns ett ytterst litet antal filmer och serier som kvalificerar sig på en 8a eller högre. Den enda serie jag har sett som placerar sig på en tia är nog Band Of Brothers. Av filmer så är det kanske en eller två filmer utöver Saving Private Ryan som placerar sig där uppe, Nyckeln till frihet är väl en av dem.
Jag är nog lite generösare där. Tänker att vi lever i en tid där folk ger 5 plus så länge allt fungerat vad gäller varor och tjänster man köpt. Sätter man en fyra ska man skriva vad man är missnöjd med..![]()
IMDB tolkar jag som att 6-7 bra, 8-9 riktigt bra och 10 enastående. Det borde se annorlunda ut, men så agerar inte folk. Tycker jag. Men nu när det är så tycker jag att det stämmer med mina preferenser.
Ja, tittar man på IMDBs topplistor så är det en del grejer som jag verkligen inte kan förstå hur de hamnat där.
Top 250 TV shows
ITop 250 movies
Sidospår: Jag tänker bara på "nöjdhetsmätningar av personal". Där är allt under 9 av 10 i princip ett dåligt betyg.
Så man ska inte svara 7 och tro att det är väl "ok" ![]()
Så jag har lärt mig.
10 eller 0
Inget annat!
Här får man bestämma sig om alla andra har fel eller jag själv(du). ![]()
Själv retar jag mig på köp av tjänster och produkter där jag vill kunna sätta 3 eller 4 utan att skriva något. Jag avstår då ofta och om fler gör så kommer 5:orna trilla in och en och annan 1:a och 2:a då folk är så nbesvikna att de lägger ned lite tid på att skriva något. Men bilden skulle bli bättre om man ser en massa treor och fyror när man läser ettor och tvåor. Nu blir det lätt att man tänker att - jaja, några misstag då och då gör ju alla.
https://www.imdb.com/title/tt32642706/?ref_=ext_shr_lnk
Underhållande snutrulle med lite twist and turns. Damon och Affleck är som alltid klockrena. Betyg 3 av 5. Finns på Netflix.
Nu har vi sett 10 min och om min tes stämmer så gillar jag inte vad du skriver.
Nu sitter jag ju bara och övertänker storyn och väntar på twistar😅
IMDB rating tycker jag har spelat ut sin roll. Är mycket som inte stämmer överens tycker jag. Gått över till rottentomatoes.com istället
Trevligt att få både recensioner och publiken samtidigt ![]()
Haha. Kanske fel film att övertänka. Bara låt den komma till dig. ![]()
Nja jag tycker nog att IMDB har en viss betydelse. Men bara för att en expert tycker att en film är himmel eller helvete betyder ju inte det per automatik att du och jag tycker den är på samma nivå. Film är ju lite som med mat och dryck, man har sina egna preferenser helt enkelt ![]()
Jag tror aldrig jag kollat eller brytt mig om filmers betygssystem. Tycker även att man delar smak ibland och ibland inte med samma person. Så det är ju enklast att bilda sig en uppfattning själv. Jag måste bli uppfångad snabbt annars går jag till nästa film/serie.