Tips på filmer och serier

Tyckte den var helt ok även om de har lagt till helt oväsentliga saker som att utredarens fru var gravid vilket hon inte var i verkligheten. Mattias Nordkvist gjorde ju en klockren "norrlänning" och Bahador Foladi gör bra ifrån sig också då han gör sin roll riktigt trovärdig.

1 gillning

Det var som att vara hemma med norrlänningen. Finns det läsk?

1 gillning

Kollade på norska Konvoj på Prime, helt ok, norrmännen gör bra filmer.

Precis sett Back to the Future på Prime med fru, 11 årig dotter och 13 årig son. Håller fortfarande och roligare än jag mindes. Såg den på bio när det begav sig. Båda barnen direkt, finns det en 2a :blush:

2 gillningar

Japp! Det tycker jag, spännande och mystisk serie. över 8 på IMDB.

Som tidigare skrivits, Common är väl inte direkt lyssande i sitt skådespeleri. Bara djup / mörkröst.. och stel. Stone face... Men rollen kanske ska vara sådan... hetsar upp sig ibland, men men.

Att Tim Robbins har blivit äldre sen Nyckel till frihet förstår man ju, men inte sätt Tim sedan dess, så det var lite svårt för mig att hantera :sweat_smile:

Parantes...
Gillar jag allt som är snyggt filmat/producerat. Skulle kunna se en 20 avsnitt lång serie om en ost, bara det är just snyggt producerat. Kan verkligen bli helt uppslukad av scenografi. bildkvalitet, ljud, klippning, kostym mm, oavsett själva berättelsen.

Silo har ju även storyn, men om de filmat det i en silo stor för 10 pers, hade jag nog inte tittat. :sweat_smile:

Det här är mera en fråga, men är det någon som sett Avgrunden (2023) här inne?

Varit nyfiken på den filmen ett tag, men ej sett ännu. 5.3/10 på IMDb. Sällan jag går efter betyg på filmer dock. Men är det värt att jaga rätt på och se är frågan!

Tyvärr gick den inte att hyra på Primevideo och det är den tjänsten jag har idag.

1 gillning

Jag har sett den. Svenskt så det blir lite därefter men okej. Tycker de Norska är mycket bättre :blush:

Vågen och efterföljande Jordbävningen

1 gillning

Dom filmerna gillar jag också! The Quake (2018) blir man lite höjdrädd på när lilltjejen är på glaset!

Den blomstertid nu kommer (2018) är också en liknande film. Jag ska ha dom filmerna på någon disk här hemma. Jag ska nog försöka få tag på Avgrunden (2023) också.

1 gillning

Den hade en bra trailer. Slutresultatet var tyvärr ingen höjdare.

1 gillning

Woo! Bioversionen av Amadeus kommer äntligen på 4k. Nu hoppas man bara att ljudspåret är något extra.

1 gillning

The tech specs for the 4K release include a 2160p video presentation in the 2.39:1 aspect ratio with HDR10 form of high dynamic range and DTS-HD Master Audio 5.0 lossless surround sound.

Music to my ears! :grin:

1 gillning

Någon som sett Hotet och kommer ihåg den? Fick tips av en kompis men han är en sådan som kollar alla filmer som Netflix släpper och som vi andra undrar hur i hela friden kan så många ha sett den där filmen så att den kommer upp på tio i topp..:joy: Han är dessutom militär så han är lite bias. Men om han som militär gillade den så kanske den är sevärd?

Jag har sett den! Tyvärr är jag en som inte kommer ihåg den :wink:

1 gillning

Jag tänker så här: Shanti Roney är sällan dålig. :man_shrugging:t2:

1 gillning

Jag fick den på DVD med någon tidning för mycket länge sedan.

Har bara sett den en gång men minns den som en riktigt usel film.

Visade sig att jag inte hade rätt abonnemang på TV4. Med tanke på vad jag betalar per månad för alla tjänster trodde jag att jag kunde se allt. Minst. :sunglasses:

2 gillningar

Kanske är lika bra!

Då jag inte ens kommer ihåg den, och @chrme109 skriver att den är usel. Dock ett litet positivt svar av @johanhoerberg!

På IMDb 4.9 vilket dock är ett medelbetyg! Ett snäpp under!

Jag tror dock det är svårt med betyg på filmer då alla har olika smak och tycke på film. Själv så älskar jag äldre filmer, och har svårt med nya. Andra hatar äldre filmer och tycker dom ser gamla ut o.s.v.

Jag drog precis på en gammal rulle på Primevideo. Mad Max Beyond Thunderdome (1985).

Såg första filmen den 11e och andra filmen igår. Köpte dom för några veckor sedan. Har dock sett dom många gånger innan. Lite av favvofilmer för mig!

Så Mad Max och lite mat, och sedan försöka sova en sväng! Varit en lång dag. Gick upp kl 03.

2 gillningar

Jag ramlade också av några avsnitt in i första säsongen. Tog upp den igen när jag blev ordentlig förkyld och behövde nåt att se på. Efter ett par avsnitt till så var jag helt fast.