Tips på filmer och serier

Som Loket ungefär och Bingolotto-dealen han tackade nej till, han skulle få 50 öre per såld lott. Hade blivit miljonär varje vecka. :slight_smile:

Säljs runt 300 miljoner Bingolotter/år.

2 gillningar

Otroligt. Men lätt att i efterhand veta hur man borde ha gjort.

3 gillningar

I deras läge var det ju ingen bra deal då man inget visste om hur det skulle utvecklas.

Precis så galen och genialisk tänker jag mig att Stenbeck var.

Jag intervjuade Lars Johan Jarnheimer när jag gick på universitetet och han precis lämnat Stenbeck-svären för att bli marknadschef på Saab. Han hade verkligen gått i Stenbeck-skolan som VD för Comviq etc. Svinbra snubbe men lite speciell.

2 gillningar

Stenbeck sa en gång något som jag tror är väldigt klokt att ha i bakhuvudet: "Idéer slår pengar. Politik slår pengar. Teknik slår politik". En analys eller tankesätt som jag använder ofta än idag.

2 gillningar

Har inte sett sista avsnittet ännu men mycket ojämn. Börjar intressant och i avsnitt 3-4 tycker jag det är riktigt bra. Sedan tappar den och avsnitt 6-7 är det svårt att inte kolla mer på mobilen än TV:n.

1 gillning

Upplaga är rätt. Min fru jobbade på Stampen/GP på olika chefsposter och räknade mycket på upplaga. Det är/var lite av en vetenskap för en såld tidning var olika värd beroende på en mängd parametrar.

1 gillning

Jag har tänkt detsamma. Tror det beror på att det finns så många streamingtjänster som måste fyllas och manusförfattare, regissörer osv av klass saknas. Så då blir resultatet, mäh.

Väldigt bra krimserie som utspelar sig bland mormoner i Utah.

Kollar på The eastern gate, riktigt bra men välj originalspråk istf dubbat!

1 gillning

För en amatör låter ju upplaga som en verision av tidningen. ”Morgonupplagan skiljer sig från kvällsupplagan”, typ.

Men hade för mig att man använder det som jag skrev. Bra med lite extra kompetens här..:+1::grin:

Generellt sätt håller jag med dig men tycker inte riktigt det stämmer med mina exempel och det är alla bra serier men sluten lämnar lite övrigt att önska. Jag tror möjligen att man gör allt för att hålla det öppet för ytterligare en säsong.

Intressant tankesätt som jag ska försöka ta till mig.

Jag är fascinerad av den typen av disruptors som Stenbeck var. Borde läsa mer om andra svenska jag kan komma på; Rausing, Kreuger, Nobel och säkert några till.

Att våga tänka annorlunda och riskera allt är oerhört intressant. Det är väl därför vi alla inte kan låta bli att läsa om Steve Jobs eller Elon Musk för den delen.

1 gillning

https://www.svtplay.se/video/8Wv6Emn/jag-ar-monstret-filmen-om-freddie-wadling

3 gillningar

Jag gillade Freddie Wadling! Brukar lyssna på Cortex fortfarande!

1 gillning

Precis avverkat Harlan Cobens Ett enda ögonblick. Jag gillar hans serier då han väver in små saker hela tiden och misstankarna ändras hela tiden.

Lars Molin gjorde en TV serie i tre delar om Ivar Kreuger:

1 gillning

The Order på Amazone var klart sevärd. Inte minst i dessa tider. En vit makt-grupp i USA som jagas av FBI i början på 80-talet i verkligheten har blivit film.

1 gillning

Ja den var riktigt bra.

1 gillning

”Amadeus” finns att köpa i 4K från både från Apple och Amazon nu.

1 gillning