Tips på filmer och serier

Äsch, det är ju nya deltagare varje säsong och nya problem. Kanske inte så att man kissar på sig av spänning direkt, men underhållande nog en regnig tisdagkväll.

Jo jag vet men nä. Blev uttråkad då det var exakt samma koncept om och om igen.

Jag är nu här på 24:

Ni som kan 24 vet vilket avsnitt jag är på!

1 gillning

Nästan halvägs :blush:

1 gillning

Började igår, underbar :blush:

1 gillning

Genom första säsongen av 24:

Även om jag sett 24 innan så satt jag som på nålar bitvis. Jag såg den dock när den gick på TV för många år sedan med reklam och ett avsnitt i veckan typ. Så lite + att mata genom S01 på några dagar.

1 gillning

Den känns inte lite gammal nu? Jag har lite svårt att se filmer/serier från sent 90-tal/tidigt 20-tal, just för att jag tycker allt känns så gammalt. Det är urminnesteknik de använder, sen är kläder och allt sånt väldigt gammaldags.

Jo, så är det. Vet att många har problem med äldre filmer och serier. Själv så gillar jag det.

Tur vi har olika smak! Annars hade det varit trist!

2 gillningar

Men 24 håller fortfarande tycker jag. Sedan finns det ju nya serier som är mycket retro, se Severence tex :blush:

1 gillning

Jo, kanske det. Jag har inga problem med äldre filmer/serier som har ett historiskt tema. WW2 exempelvis. Finns och har aldrig funnits något som kommer i närheten av klassiska Das Boot och Band Of Brothers exempelvis.

Sen andra gamla klassiker från 80 talet, då känns det mer okej att det är daterat, det blir nästan lite trip down memory lane. När jag tänker efter, så är det nog snarare tidigt 00-tal jag har mest problem med, just för att jag själv var ung då och vet exakt hur det såg ut.

2 gillningar

En av mina favoritkrigsfilmer är The Green Berets (1968):

Riktigt gammal! Bitvis seg, men riktigt bra!

Älskade första säsongen! Gammel-tv med 1 avsnitt i veckan och reklam som du säger. Fina minnen.

Har kvar "24"- ringsignalen på min iPhone än idag när frugan ringer😆

2 gillningar

Den här serien har inte snappats upp på min radar utan dök upp i mitt flöde på Netflix för några veckor sedan. Den var lite svår att komma in i första avsnitten men helvete vilket mästerverk. Är på säsong fem nu och vill inte att det ska ta slut.

Jag vill minnas att jag skrev om den längre upp i tråden. Tyckte den var seg, men den växte på en tillslut. Slutade med att jag sträckkollade på hela serien.

Jag har CTU ringsignal på min tjänstelur :blush:

1 gillning

Huuuuuuuuuuur kan du säga så!

Det är en extremt kulissig sitcom. Så den kan inte kostat många kronor att spela in. Men ja, den växte på en. Jag gillade karaktärerna.

Ja karaktärerna gör verkligen allt, är så ofantligt mycket smarta skämt och det är en typ av komedi som verkligen faller mig i smaken. Blir att se den lilla dokumentären på Netflix sen när jag är klar med allt.

Du vet att Johnny och David är far och son på riktigt va? :slight_smile:

Jadå, även syrran är med - hon som jobbar på cafét =)