Tips på filmer och serier

Började kolla på Will Trent igår. Verkar lovande :slight_smile:

1 gillning

Sett klart Monarch: Legacy of Monsters på Apple TV+. Väldigt bra tyckte jag och 14-åringen.

2 gillningar

Precis sett klart sista avsnittet av Animal Kingdom på Viaplay. Ganska bra serie måste jag säga, även om.i te slutet riktigt var vad jag hade hoppats på.

Jag gillade den också fast jag inte är något fan av monster. Har för mig att jag såg att Apple redan förnyat för säsong 2.

1 gillning

Jag är inte heller en monsterdiggare(eller vad Banarne sa i Trazan och Banarne) men här fick de ihop storyn monster eller ej. Och ett naturligt slut på säsong 1 men öppnar för en 2:a.

1 gillning

Se aldrig denna. Inte varit med om maken till yxigare skådespelarinsatser! Det här är svensk film när det är som absolut sämst. Finns på Netflix men det är helt ärligt roligare att få restskatt än att se denna dynga.

Fyfan.

1 gillning

Provar denna på Amazon Prime.

Har sett den ligga där. Var den ok? Tvivlar på att den är bra...

Fem minuter in så svårt att säga! Återkommer :joy:

Skarsgård i första scenen så vad kan gå fel :joy:

1 gillning

Jag gillade den. Annorlunda skruvad relationsdrama. :+1:t3:
Gillar Donald Glover som ligger bakom serien Atlanta som finns på Disney+.

Riktigt mysig film med Melissa McCarthy och Richard E Grant. Lite småseg i början men tar sig verkligen. 4/5 Bubblor i betyg. Finns på Disney+

https://www.imdb.com/title/tt4595882/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_can%2520you%2520ever%2520forgive%2520m

Den gillade jag.

@xms67 Tyckte om Monarch. Inte så mycket cgi-monsters som i de filmer producerade i hollywood.

2 gillningar

…invecklad :slight_smile:

Något för alla som gillar mysterium

3 gillningar

Bra serie, men förvirrande.
En av mina favoritfilmer är Interstellar, sett den flera gånger!

Criminal Record på Apple TV+
Riktigt bra engelsk kriminaldeckare. Cush Jumbo och Peter Capaldi som spelar huvudrollerna gör fantastiska insatser. Sista avsnittet släpptes idag.

3 gillningar

Ja, den ger mig Interstellarkänslor... :slight_smile:

1 gillning

Är det någon som vet om och var man kan streama Fiendens fiende från 1990? En serie som gjordes i 8 delar.

Här kanske? Om du registrerar dig.

1 gillning

Grymt tackar :pray:

Har du VPN så kan du se den på Youtube här; https://www.youtube.com/@geraldahlstrom/videos

Bara prova VPN från ett land där den inte är copyright-skyddad. Jag provade med Australien och det fungerar.