Tips på filmer och serier

Jag uppskattar det definitivt. Tillagd i spellistan.

Jag har kanske tipsat om denna tidigare men också en grym musikrelaterad dokumentär:

Jag tycker vi är lite dåliga på att skriva vart filmen som rekommenderas går att streama, det är ju en lite bra detalj att bifoga.

5 gillningar

tv serie brandkår/polis i usa

9-1-1

Kollat på Resident Alien på Netflix. Vet inte vad jag ska säga, småputtrigt kanske? Inte helt bra, men absolut inte heller dåligt. Kanske inte 8,1 på IMDB är rättvist men minst 7 där tycker jag. Säg 7,5 avrundat ned till 7. :grin:

Att diskutera någons utseende eller kroppsform är ju ett big no no. Men jag slog av hur bra de lyckats hitta inte helt traditionellt formade skådespelare för att gestalta livet i en liten stad i Colorado. Sedan insåg jag att det är kvinnorna som fått den rollen medan männen alla är smala eller mer skådespelarnormala i sina kroppsformer. Om någon sett eller kommer se, kolla efter det och se om jag ligger helt fel.

1 gillning

Provade på denna lite tidigare men fastnade inte riktigt.

Kanske som bakgrund när jag gör annat :slight_smile:

1 gillning

Jag har sett tre avsnitt men det blir nog inte fler. Tyckte början var lovande men sedan blev det lite segt och upprepningar. Vilket fick mig att tröttna.

1 gillning

Constallation på Apple TV+, någon som sett? Jag har sett ett och ett halvt avsnitt och är lite tveksam.

Den fångade inte mig som jag hoppades. Lade ner serien efter 2 avsnitt. Är inte säker på att jag plockar upp den igen.

1 gillning

Vi såg klart den igår. Sevärd men kändes som fler frågor än svar i slutet. Du som inte gillar när det är lite flummigt kanske skall avstå. :man_shrugging:

1 gillning

Väntar på säsong 2 nu.

Den of thieves på SVT Play:

Påminner lite om Heat, men ändå underhållande och ett överraskande slut.
Får bli 4 av 5 stjärnor.

14-åringen och jag har just kollat på The Martian på Netflix. Väldigt bra.

2 gillningar

Kan rekommendera boken. Filmen är bra, boken är väldigt mycket bättre.

Älskar både filmen och boken. Tycker resten av Andy Weirs böcker varit bra också.

Lite cool at The Martian var först publicerad som en följetong på hans websajt och han la ut den själv på Amazon för några av hans besökare önskade en ebok som dom lätt kunde få över till sina Kindles. Därifrån exploderade den till en bästsäljare.

1 gillning

Ja, de andra böckerna är riktigt bra också.

En annan cool sak med The martian är att många väldigt tekniskt kunniga personer som tex folk från Nasa har kommit med input på tekniska detaljer så att den ska fungera i verkligheten.

1 gillning

Ja, Andy Weir har pratat om det i många intervjuer att all teknik är baserad på redan existerande teknik. Vi har inte utvecklat den dit än men i teorin skulle den kunna fungera som i boken.

Har för mig att Artemis är samma princip.

Minna när den 007-samlingen såldes. Jobbade på OnOff då. När Tid för hämnd släpptes så var det fel stavat (Tid för hämd) och vi fick byta omslaget på alla exen vi hade i lager.

Skönt att man har slutat att döpa om filmer till svenska, finns en hel del udda översättningar som skulle kunna bli en egen tråd.

För att hålla mig till ämnet, ska inte Fallout ha premiär snart?

12e april släpps säsong 1.

Felstavat James Bond omslag 1700:- på Tradera. :joy::joy::joy: Så hade du varit smart och sparat dessa hade du varit rik idag. :joy::joy: