Tips på filmer och serier

:+1:

Aronofsky’s allegori om Gud och moder jord, alltings början och slut. Då allt utspelar sig på en och samma plats får man lite känslan av en pjäs. Absolut inte en film som faller alla i smaken men jag blev väldigt förtjust i den. Javier Bardem och Jennifer Lawrence är galet bra omgivna av en ständigt stigande känsla kaos och komplett dårskap. Som livet i stort med andra ord. :grin:

Femte säsongen av Saknad, aldrig glömd finns på
SVT play. Riktigt bra brittisk krimserie.

1 gillning

Babylon Berlin säsong 3 på SVTPlay!

Onsdag nytt avsnitt! Spännande spännande!! Jag ser fram emot nästa avsnitt. :+1:t3:

Des på Tele2 Play:

5 av 5 stjärnor. David Tennant gör kanske sin bästa roll hittills.

2 gillningar

Säsong 5 av Fargo (HBO Max) har haft premiär nu.

2 gillningar

Har inte kollat på Fargo sen första säsongen men nu är jag riktigt sugen på säsong 5. Jon Hamm, Juno Temple, Jennifer Jason Leigh...

Började riktigt bra. Synd att de släpper ett avsnitt i taget.

Kanske inte helt oväntat eftersom det är en FX-serie och FX fortfarande är en traditionell linjär tv-kanal.

Ligger dock två avsnitt ute på Hulu som FX streamar genom i USA.

Orättvist! Vi har bara fått ett på HBO.

Man får inte mer för 45:-. :joy::joy:

1 gillning

Livet ut om man dör innan sammanslagningen dessutom :joy:

1 gillning

Ja det gäller att skynda på om det ska gå ihop sig. :joy::joy:

Som vi har längtat. Gillar verkligen konceptet med fristående säsonger. Och i januari kommer säsong 4 av True Detective.

1 gillning

Såg alla tre avsnitt av Salminggenen idag. Inte ett öga torrt under dokumentären som är cirka tre timmar. En fin hyllning både till Bianca Salming och hennes pappa, legenden Börje Salming. Vi får följa med under hela sjukdomens förlopp och från en pigg och glad man till att på bara några månader gå bort.

Kan starkt rekommendera den! Finns på SVT.

4 gillningar

TV-serien Salming (Viaplay) är också över förväntan.

2 gillningar

Japp synd bara att man måste vänta på avsnitten.

Tänkte jag skulle vänta tills allt är ute med den!. Men kul att den är bra!

Tänkte se denna efter Salming på Viaplay. Jag är ju inte så sportintresserad men växte ju upp när Börje var stor i Sverige. Så det är nog ett bra drag att ser Salming serien först.

2 gillningar