Tips på filmer och serier (2023)

3 gillningar

Jag såg framemot denna men... Känns inte alls som föregångaren... Trots att de har kvar många av "tricken"

Sugen på någon bra krigsrulle, helst WW2. Tycker mig ha sett de allra flesta kända i ämnet. Någon som har nån lite ovanlig/annorlunda rulle att rekommendera? :slight_smile:

sett Tunna röda linjen?

Rent spontant låter den väldigt bekant men när jag läser om den så tror jag faktiskt inte jag har sett den. Så jag ska ge den en chans. Tack så mycket för tipset :blush:

Varning: Jag älskar den men den är verkligen lika hatad som älskad.

En lista som kanske kan intressera dig: TOP 20 Unusual Movies About WWII - IMDb

2 gillningar

Wow, det här är det bästa jag sett på länge. Nu får ni ångra er att ni sa upp SkyShowtime.

Fick tips om denna via Kjell Häglunds nyhetsbrev som nämnts tidigare.

1 gillning

Jag är inte helt övertygad ännu men det finns ett hopp.

Läste också om den men i Björn Finérs nyhetsbrev.

Tror kanske mer på Munich Games på SVT Play (också via Björns nyhetsbrev)

1 gillning

Hur funkar skyshowtime? Kommer denna serie att dyka upp på någon streamingtjänst om ett tag? Hur brukar Sky göra?
Läste om serien och tänkte att den där passar kanske mig perfekt och har Kjell Häglund rekommenderat den och dessutom du så känner jag mig 100 % säker.

Den finns tydligen på Tele2 Play också.

Skulle just fråga om den gick på SkyShowtime?

Läste nyhetsbrevet och blev sugen. Hur många avsnitt har kommit eller finns hela serien nu.

Den tjänsten har jag aldrig hört talas om. Så inget jag har, men kanske indikerar att den kommer på någon annan kanal senare?

Det gör den säkert. :slight_smile:

1 gillning

Ett avsnitt i veckan. Två avsnitt finns nu

1 gillning

Tack. Då väntar jag med att signa upp igen på SkyShowtime.

2 gillningar

Det skulle du gjort från början, då kostade det 39:50 livslångt. :joy:

1 gillning

Det gjorde jag. Men kollade aldrig så sa upp det.
Men det är ju inga större pengar så hoppar på någon månad eller två när det finns mer att se.
Väntar också på säsong 2 av Yellowjackets.

1 gillning

Både The Undeclared War och Munich Match duttas alltså ut.. :poop: Då blir det till att se något annat ett tag. Kanske ska kolla klart på på någon serie man startat.. :roll_eyes: :sweat_smile:

Copenhagen Cowboy på Netflix.
Nicolas Winding Refn är tillbaka med en skruvad, mörk och noir-lik serie.
Vissa kanske kommer ihåg Pusher som kom 1996 med Kim Bodnia och Zlatco Buric i huvudrollen.
En riktig kultfilm som jag var helt tagen av.
I Copenhagen Cowboy är det återigen Köpenhamns mörka sidor som skildras och Zlatco Buric är med igen. :star_struck::star_struck:
Vackert och rått på samma gång.

3 gillningar