Tips på filmer och serier (2023)

Inga horn. Det är alltid positivt.

exakt den tänkte ja på oxå :laughing:

Conan utspelar sig på jorden men i en tidsepok före våran. I Conans världen så går världen under i en stor kataklysm, som formar om jorden till hur den ser ut idag och allt startar om med "vår" stenålder.

1 gillning

Apropå Star Wars och Avatar: Så kallad Science fantasy - Wikipedia

Iofs så kallas Star Wars ofta för space opera (bland annat av George Lucas)

Då är vikings mer fantasy än fiction. Tycker jag. Nästan allt, utom världen, är fantasy. Tänk dig Top gun men du flyger millenium falcon och har kläder från Blue Oyster bar.

Science Fantasy. Jag gillar det. Sedan är jag iof inte så mycket genre's. Allt är ju en genre av något annat som i sig är en subgenre till något tredje. En bra film är en bra film. Oavsett genre. :woman_shrugging:

Ted Fucking Lasso!

Ett avsnitt innan allt är klart och avsnitten blir bara bättre och bättre. Hårt att behöva vänta en vecka på finalen!

Dani Rojas säger alltid "Football is life!" men han har fel "Life is life!"

2 gillningar

Har sparat alla avsnitt tills hela säsongen visats.

2 gillningar

Tur att jag inte spolierar något då :slight_smile:
Du har en härlig resa framför dig!

1 gillning

The last kingdom är en rätt bra serie om Vikingar utan det övernaturliga:

Har inte sett något än av sista säsongen, får kanske bli att låna av någon kompis på nätet nästa vecka.

1 gillning

Idag kan man se säsong 1.

3 gillningar

Jag börjar i kväll :slight_smile:

1 gillning

Senaste säsongen av Tyst vittne:

Blir 3 av 5 stjärnor. Gillade tidigare säsonger bättre men de har bytt ut en del karaktärer. Känns som serien går lite på tomgång nu.

Silo är riktigt bra, bull att man inte kan se massa avsnitt i sträck.

1 gillning

Verkar mycket bättre än man trodde.

1 gillning

Det faktum att Greta Gerwig regisserar och alla inblandade lovprisar manuset får mig att tro att det här kan bli riktigt bra. :star_struck:

För mig räcker det med att Margot Robbie är med. Om man sedan får se den en natt i smyg eller tillsammans med familjen en fredagskväll baseras på recensionerna..:sunglasses:

4 gillningar

Birkenstock! Hahah
Ja den verkar faktiskt bra, otippat!

1 gillning

Det är ordet... :slight_smile:

2 gillningar