Tips på filmer och serier (2023)

Började kolla på den här, men tveksam till skådespelarinsatserna. Kan också vara covid som gör mig snurrig men hela upplägget känns daterat och förutsägbart. Som en utdragen Now You See Me.

2 gillningar

Har nu sett klart båda säsongerna av Slow Horses efter att först bara kollat två avsnitt av första säsongen när den släpptes. Fastnade inte alls då men efter alla lovord gjorde jag ett försök till.

Helt klart sevärd men hamnar inte bland toppserierna för mig. Många verkar tycka att Gary Oldmans karaktär är det bästa han gjort men även om han har sina stunder går jag inte riktigt igång.
Men bra manus och 6 avsnitt är perfekt för en säsong.
Slutligen har jag aldrig varit så glad för en "skip intro" knapp. Den där låten är ju outhärdlig.:joy::joy:

Nu väntar jag på säsong 3.:sunglasses:

2 gillningar

Det beror kanske mest på att många (tror jag) inte ger sig in i polemik om de tycker att ett förslag är dåligt

Jag brukar undvika det. Fastnade verkligen inte för knifes out.

Tycker de flesta stora streamingtjänstfilmer ofta har en direct-to-video-kvalitet snarare än något annat.

Så är det ju oftast. Även om undantag säkert finns.

Kan vi hitta ett undantag. Greyhound på Apple TV+ var ju magisk men kort och lite video-känsla det också.

1 gillning

Älskar de här dokumentärerna.

5 gillningar

Om @Zop och Croneman är eniga, då måste man se..:smiley:

2 gillningar

Den var lika bra som de tidigare

2 gillningar

1973 är ju en jäkligt bra år!

2 gillningar

Vi som har varit med ett tag följde ju detta på TV och det varvades mad gamla kungen som låg i respirator. Då sändes det TV mer eller mindre dygnet runt för första gången killgissar jag.

4 gillningar

Sällan jag är överens med honom.

Men när ni är överns måste det vara bra..:grin:, Tycker han är en av våra större samtidskritiker. Innebär ju inte att han har rätt hela tiden, men tycker hans blick för skeenden och hans penna är svårslagen.

1 gillning

Vet inte om detta är ett tips men Schmigadoon på Apple TV + är måttligt intressant. :joy:

Någon som börjar kolla på denna.
8 avsnitt och en algorithm bestämmer i vilken ordning man får se avsnitten.

Orkade med 15 minuter av avsnitt 3 (tror jag att det var)
Beslutade sedan att det var inte för mig

1 gillning

Jag tror jag ska ge den en chans i helgen.

1 gillning

Kollade ett avsnitt ikväll. Vet inte vad jag tycker ännu.:man_shrugging:

1 gillning

Har man osis kanske man får det sämsta avsnittet först och då kanske man ger upp.

1 gillning

Dokumentären If These Walls Could Sing (Disney+) har premiär i dag:

3 gillningar