Tips på filmer och serier (2022)

Säsong 3 av ”Derry Girls” (Netflix) är äntligen här.

1 gillning

Har redan hunnit se den men den är underbar!

1 gillning

De som har råkat missa ”Maverick”…se den.

1 gillning

Länge sen man såg den :wink:

3 gillningar

Den håller ännu alltså?

Fick tips om Loki och såg första avsnittet igår. Det gav verkligen mersmak.

1 gillning

Då jag misstänker att du är lika gammal som jag så är jag övertygad om att du kommer att gilla referenserna till originalfilmen :blush:

1 gillning

Jag tror ni vet vilken ”Maverick jag syftade på.

1 gillning

Blev lite sugen på at se den igen :slight_smile:

2 gillningar

Shantaram, The White Lotus, Acapulco, Your Honor, The Old Man, Jack Ryan, The Bear, The Peripherial....
Det bara radas upp intressanta serie att kolla på i höst och i november kommer säsong 2 av The Mosquito Coast på TV+.
Gillade första säsongen.:+1:t3:

1 gillning

Mosiquito coast började bra men blev bara sämre och sämre. Knappt jag orkade se klart säsongen.

1 gillning

Ruskigt bra! Måste ses!

Givet tittarval ikväll!:star_struck:

1 gillning

Just klar med Dahmer på Netflix, rätt innehållslös, jag kände igen allt även om jag inte är särskild inläst på seriemördare.
Men framförallt så är tempot ner vridet i botten. Hade räckt mer 5 avsnitt istället för 10.
Man lägger sig i sängen och det tar 3-4 kvällar för ett avsnitt för man somnar efter en kvart.

Mitt tips är att se något annat istället.

2 gillningar

Jag tyckte den var okej. Men som du säger hade det räckt med 5-6 avsnitt.
Dock tänkte jag för mig själv dom första två avsnitten. "Vad är det jag tittar på egentligen, en sjuk människas gärningar och fantasier." Är inte det lite sjukt.:grimacing::joy:

Och om det inte var nog såg jag sedan dokumentären efteråt. Och dom har ju verkligen försökt få med många detaljer i serien från verkligheten.
Hans lägenhet i serien är typ en kopia av den verkliga lägenheten.

Nu har jag sett den där. Tycker de låga betygen är lite väl negativa. Minst dubbelt så högt bör den värderas. Typ 2, inte 1..:sunglasses::sweat_smile:. Skämt åsido så var den inte så dålig som betygen indikerar. Men det är en pang pang-film. Inte ens en av de bättre men klart godkänd.

Däremot har jag även sett The man from Toronto som fått bättre betyg. Där pratar vi dock om en riktigt kalkon. Första halvan är så dålig att man skäms över att man tittar på den och å skaparna vägnar. Andra halvan är lika dålig... Länge sedan jag såg något så extremt dåligt.

1 gillning

Just sett något riktigt bra.

4 gillningar

Loki gick inte att kolla klart på. Tappade helt efter ett par avsnitt.

Däremot började jag kolla på en Tysk serie på Netflix, Kleo. Den verkar mycket lovande.

4 gillningar

Var lite skeptisk (som jag är till mycket svenskt) men tre avsnitt in är den riktigt bra. Och i tredje avsnittet när Gisem Erdogan som spelar Petra Hansson lyfte det en nivå till, både visuellt och skådespelarmässigt.

1 gillning

Drog igång the Samaritan Med Stallone på Prime i går kväll. Fruktansvärt dålig!
Stallone har ju aldrig varit någon stor skådespelare men här är han riktigt usel. Lägg där till ett dåligt manus så har ni en riktigt genomrutten film. Riktigt förvånad över ett 5.7 betyg på imdb.