Tips på filmer och serier (2022)

Som jag förstått det frågade HBO och hennes management sa att intervjuerna från 2019 var tillräckligt.

1 gillning

Har ni sett Don't Look Up?

Här lite intressant om verkligheten bakom filmen. Varning! Innehåller spoilers!

Såg första avsnittet igår, verkar lovande.

Såg denna. children of the enemy
Spännande.
Delarna i bostadsområde i Sverige är inspelade vid fotbollsplanen nedanför oss :nerd_face:

Cardinal skall tydligen vara bra. Någon som har sett den?

Kollade min serie-app och om några veckor kommer det nya säsonger av bland annat Ozark, Raised by Wolves, The Marvelous Mrs. Maisel & Killing Eve.

Mycket bra att se framemot och tycker att senaste året har det bjudits på många bra serier. Det är verkligen en guldålder vi lever i nu. Så väl som utbud och produktioner.

Vad har ni andra för serier som ni ser framemot både nya som gamla?

1 gillning

Peaky Bliders, kom väl en trailer igår på sista säsongen.

3 gillningar

Ser fram emot nya ”Brideshead Revisited”.

1 gillning

Jag börjar tröttna på serier. De tar aldrig slut. Jag skulle verkligen önska fler miniserier på 5-8 avsnitt. Och gärna att de håller sig på ca 40-45 minuter/avsnitt.

6 gillningar

Det kan jag hålla med om. Lite beronde vad det är för slags serie.

Med 5-8 avsnitt hinner de fördjupa både handling och personer jämfört med en film, men det finns ett slut. Det är ok med flera säsonger om varje säsong har ett tydligt avslut. Inte att man lämnas mitt i ett spännande moment eller med “mysteriet” olöst.

3 gillningar

Älskar miniserier. Har plöjt både Vigil och Mare of Easttown under mellandagarna, båda mycket bra. :slight_smile:

3 gillningar

Började kolla på Supernatural med ungarna förra veckan, 15 säsonger á 22 avsnitt, 45 minuer styck. :scream:

1 gillning

Det där skulle aldrig jag göra.:joy:
Det får vara en väldigt bra serie om jag skall börja kolla om det finns mer än 5 säsonger släppta. :man_shrugging:

1 gillning

Började kolla på ”Våra bästa år” (”Days of Our Lives”) förra veckan: 58 säsonger och 14269 avsnitt. :wink:

2 gillningar

Har sett igenom igenom både Office och Parks and Rec. som har många säsonger och senast Lucifer som hade 6 (?) och faktiskt var sebar alla säsongerna.

Hade nog inte själv börjat se serien, men lite svårt hitta serier man kan se med familjen som är lagom spännande och läskiga.

1 gillning

Min mammas favorit :slight_smile:

1 gillning

Just sett en mycket bra " Don´t Look Up" på Netflix. Klart sevärd som politisk filosofisk film. Det låter kanske lite tråkigt, men dels är filmen hyfsad i sig själv, men själva hantverket att placera USA(och delar av övriga världen) i en dylik film är ett litet mästerverk. Både i dess helhet och i vissa detaljer.
4 av 5 bubblor.

4 gillningar

Det verkar vara en film som delar folk i två läger. Vissa hissar den och andra dissar den. Frun och jag pallade 45 minuter, sedan stängde vi av. :joy:
Förstår att det är satir men tyckte det var rikigt dåligt.
Det var så överdrivet. :man_shrugging:

Jag har noterat det både bland professionella och vanliga tittare. Tycker den var ett litet mästerverk i de samhällspolitiska undertonerna. Och hur elegant elakt de speglar Trum och hans närmaste.

4 gillningar