Tips på filmer och serier (2022)

Vann även pris för bästa regi på filmfestivalen i Venedig.

Är den så dålig?

Fullständigt ofattbart för en enkel pojk från landet :flushed:

Tittar på ett absolut mästerverk.

Jag orkade bara med 20 minuter - men andra har givetvis en annan uppfattning - och det är ok.

Sjukt var kanske lite väl starkt. Det hade räckt med “svårt att förstå” :slight_smile:

1 gillning

2 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Halo på Paramount+ är igång

En mot en (SVT Play)

Vi tänkte kolla på CODA i helgen som var. Men den finns inte kvar på TV+ utan går bara att hyra/köpa.
Lite underligt kan jag tycka. :man_shrugging:

1 gillning

Nu har jag sett två avsnitt an Harry Palmer på SVT Play. Riktigt, riktigt bra. Miljöerna, kläderna och rekvisitan på topp. Handlingen bra och skådespeleriet väldigt bra. Både Joe Cole och Lucy Boynton är perfekta i sina roller.
En märklig sak är att SVT i sina episodsammanfattningar inte nämner Lucy Boynton utan tre män, där två har mindre roller…:man_shrugging:

1 gillning

Vi var på vippen att se den igår. Men det rann ut i sanden. jag drev inte på, mest för att hustrun har en illa dold dröm att sonen ska bli mästare på något musikaliskt. Jag är rädd för att hon ska gå bananas och att det slutar med att jag har köpt ett snordyrt piano…:man_shrugging::joy:

2 gillningar

Hon var super!

1 gillning

Så här långt fantastisk. Aldrig sett en så attraktiv kvinna på film som inte ler på så lång tid.

Jag håller med

På fredag så blir det att kolla in denna. Gary Oldman är sällan fel

Edit: kommer på Apple TV+

Var kan man se den?

Apple TV ser jag nu.

Sett alla episoder som finns ute nu. Älskar tiden och miljöerna. Känns som en Bond från 60-talet, fast med bättre skådespelare. Synd att de fuskat med Chriscraften i episod 3.

1 gillning

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vi som vårdar språket

Håller med utifrån vad jag sett, men tror inte jag skulle sett det där med båten. För det är en båt va? :sweat_smile:

Ja det är en båt. Fick en känsla av att den inte var riktigt tidstypisk, vilket nog stämmer :sweat_smile:

1 gillning

Reagerade på den med. Såg alldeles för ny ut

Fastnade direkt för denna. Bryter fjärde väggen hela tiden, kornigt foto, jobbiga typer men så annorlunda mot The Last Dance.

Alltså, fotot! Jag älskar den där fejkade kornigheten!