Tips på filmer och serier (2023)

Fick svar via messenger och viaplay precis nu:

"Hej Johan, 20 april! Så bara att låta nedräkningen börja. /Awet"

2 gillningar
2 gillningar

Får ju känslan att du säger att den är dålig, basta. Du kan ju tycka det men det gäller ju inte för alla :blush:

Jag tycker den är lagom att slappna av till, har humor och action på en bra nivå.
Jag kräver definitivt inte några skådespelarinsatser av Oscar-nivå för att jag ska kunna uppskatta en serie, inte alls. Jag skulle nog inte slösa min tid på 90% av de serier som nämns i denna tråden då de antingen är för tråkiga, för högtravande och/eller för dryga och prententiösa.

Såg den här lågmälda rullen igår.

Rekommenderas.

3 timmar lång, superhög volym, kändes som man torktumlat hjärnan när man skulle lägga sig att sover efteråt.

Ingen film för de som vill att allt ska var logiskt eller retar sig på att hjälten kanske tål lite väl mycket misshandel.

Underhållningsvåld på toppnivå.

:fist_right: :gun: :crossed_swords: :drop_of_blood:

4 gillningar

Jag är ganska övertygad om att jag kommer gilla 4:an. Men du tycker inte Wick är lite av amerikanska Hero-syndromet/Manly men, de som sitter barnvakt åt sina egna barn och nästan svimmar då frun har mens-typ..? :sunglasses::wink::sweat_smile:

1 gillning

Jag har svårt att se något som Keanu är med i med kritiska ögon.
Vad Wick är är väldigt olika från ettan till fyran, ähh va fan Wick-filmerna är inte gjorda för att analyseras på djupet. :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Nja, har vi sett honom i en familjesituation? Wick är ju en hämnare.

Med Hero-syndrom menar jag den amerikanska synen på att mannen "tar hand" om fru och barn, ekonomiskt och med våld försvarar dem, hotar pojkvänner, måste tjäna mer än frun, om frun öht får jobba, för att sedan hyllas för sina uppoffringar. Men att byta en blöja, då kräks han.

2 gillningar

Jag tyckte mest det var lite roligt med dessa kontraster.. :blush: Sedan kanske vi skulle komma fram till att Wick ändå inte är en film som passar in i det @MatsOlov skrev. Särskilt när @MatsOlov snart ger den höga betyg.. :innocent: :sweat_smile:

Jag är en multipersonlighet. Morsan säger att det beror på att jag nog skulle varit tvilling. :joy:

1 gillning

5 gillningar

Jag håller med dig om det. Last Ship fantastiskt. Arleigh Destroyers är underbara och bra skådespelare samt ombyte mellan säsonger :slightly_smiling_face:

1 gillning

Filmstaden slänger upp den här klassikern på bio igen i april. Känns ju som ett måste.
https://www.filmstaden.se/film/NCG481835/motorsagsmassakern-klassiker

1 gillning

Keanu verkar vara en hyvens typ

5 gillningar

Roligt frågesportprogram på SVT.

Sett första avsnittet av denna dokumentär på Netflix som kom idag. Riktigt intressant där man får följa sjukhuspersonal i New York.

1 gillning
  • moonfall på iTunes. lite B-aktig men rätt kul iaf.

Jag har nu sett säsong 2 + 2 avsnitt av säsong 3 av Last ship. Vi diskuterade den lite här i tråden tidigare. Jag måste säga att den har växt i mina ögon. Fortfarande är det intressanta att den har många luckor i form av tveksam casting, tveksamt skådespeleri och tveksam story på episodnivå. Ändå är den bra på ett bakvänt sätt.

Jag får nog börja rekommendera den. Vill man ha lättsmält action och köper en del luckor är det här ganska bra. Förstår mer och mer det relativt höga IMDB-betyget.

2 gillningar

Kollade precis på filmen om Tetris.

Visste inte så mkt mer om Tetris än att det var en rysk kreation. Ändå en ganska underhållande rulle där man får följa ”historien” om spelets krokiga väg till att bli en global succé.

Skön åttitals-vibe med självklara inslag i form av onda KGB-agenter, egoistiska kapitalister från väst och ”de goda” med alla odds emot sig. Underhållande tyckte jag :slight_smile:

3 gillningar

Vilken streamingtjänst hade den där nu igen?