Tips på filmer och serier (2021)

Visst är det, det är ju en Amazon produktion. Sen finns ju alla avsnitt med där man ser innehållet och hur långa de är. Så skumt.

Den finns på ViaPlay!

Ok, tog en 2 veckors gratis provperiod och det ser ut som om det räcker. Trodde faktiskt HBO skulle ha ett intressantare utbud.

Sett flera bra serier på HBO Nordic i år: ”Penny Dreadful: City of Angels”, ”The Great” och ”I May Destroy You” för att nämna några.

Det var inte direkt min typ av serier.

Såg att Penny Dreadful lägga ner.

Ja, troligtvis offer för covid-19.

De har inte säsong 6 heller.

Oj, då har det försvunnit, helt säker på att jag såg det där.

HBO Nordic har det dock ser jag nu.

Skaffa Playpilot så slipper ni leta :smiley:

2 gillningar

Stämmer så där är jag nu. :joy::joy::joy:

Funkar det inte lika bra att bara lägga till dem i settings på ATV och då kunna titta samt söka i TV-appen?

Ingen aning. Men förutsätter väl att du har alla appar installerade, kanske tom abonnemang på dem?

Ja, det har du nog rätt i.

Jag söker alltid med TV-appen. Och får träffar vare sig jag har abonnemang eller ej. Får t.o.m. träff (ibland) på Netflix fast det inte går att starta dessa från TV-appen. (Jag har apparna installerade oavsett abonnemang eller ej, ja.) Skulle vilja säga att jag är rätt nöjd med detta.

Sett klart första säsongen av Bosch. Blir serien bättre i de senare säsongerna?
Den första är rätt medioker där alla karaktärerna är väldigt stereotypiska.

Jag tycker den håller liknande standard hela vägen, jag gillar den. Realistisk och bra historier tycker jag.

Jag är tvärtom. Tycker den känns lite orealistisk och standard amerikansk tv-deckare. Huvudpersonen är en hård man som är så dedikerad till sitt jobb att han förlorat sin familj men hans dotter älskar honom ändå osv.

1 gillning

Den realistiska biten jag tänkte på var mera att det inte är så mycket pang pang som det brukar. Jag tycker han spelar en bra karaktär som ligger och skvalpar i gränslandet till vad som man får göra och inte får göra. Men det är ju så att blir man inte fångad i de första avsnitten så tror jag inte man blir det efter 6 säsonger heller.

1 gillning

Bosch är lätt nummer två i snutserier för min del. Nummer ett är The Wire på HBO

1 gillning