Tips på filmer och serier (2021)

Jo!

Trion har nog sina bästa produktioner bakom sig🤷🏻‍♂️

Det är ett sådant där typisk mellanavsnitt som alltid förekommit under alla år. Det hade sina poänger men det var inte något av de starkare avsnitten.

Men jag fick se en av mina tonårsönskebilar… Citroen SM. Det var iofs Maseratimotorn som gjorde att jag föll för den, inte Citroen :slight_smile:

2 gillningar

Wow!
Precis sett klart säsong fem av Gomorra.
Vilken serie. Alla säsonger håller högsta klass.
Fantastiskt soundtrack och karaktärer. :heart_eyes:

2 gillningar

Har tre avsnitt kvar :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Efter att ha sett 6 av 8 avsnitt av The Witcher säsong 2 så tycker jag det funkar bättre med en linjär historia. Gillade säsong ett men 2an är mycket bättre.

PS Även om länken blev tysk så kan man ha svenskt tal på serien. :scream:

Nu har jag två avsnitt kvar :nerd_face:.
Säsong 5 och 3 är enligt min mening de absolut bästa. Ångrar att jag streckkollade säsong 3 över en helg, skulle ha sett den mer utspritt så man kunde längta till avsnitten :sweat_smile:

1 gillning

https://www.netflix.com/us/title/81173143

Riktigt bra mörk komedi med Kirsten Dunst i huvudrollen.

1 gillning

Fortfarande bara engelska undertexter på de två sista avsnitten. Avvaktar till svenska kommer. Testade med att se ett avsnitt med engelska undertexter men det var inte alls bra :sweat_smile:

Jag gillar verkligen inte henrys karaktär. Den monotona rösten och senfärdigheten gör mig galen.
I övrigt är det en helt ok äventyrsmatine.

Har man barn så är man bara tacksam för undertexter.

Encanto (iTunes)

Ska tydligen komma på Disney+ i dag också.

2 gillningar

Netflix :slight_smile:

1 gillning

”The Divergent” filmerna på HBOMAX Tyckte del två ”The Divergent Series: Insurgent” var bäst.

Divergent

Divergent Series: Insurgent

The Divergent Series: Allegiant

Kollat 40 minuter och vi undrar hur så många etablerade skådespelare kunde gå med på att göra denna film. :grimacing:

Min fru ville snabbspola till slutet :slight_smile:

Edit. Lite för lång och lite för långsam men bitvis underbar

För er som gillar ”Morden i Midsomer” kan jag berätta att det finns ett nytt avsnitt på SVT Play:

Pjäsen som gick fel (SvT Play). Hysteriska 30 minuter som bara BBC klarar av att producera :slight_smile:

4 gillningar

En bra serie med mycket komplikationer och detaljer att håll reda på.

Sträck såg de 10 avsnitten och blev grymt besviken när det slutade med: Fortsättning följer. :poop:

1 gillning

Den var bra :slight_smile:

Vi såg den ikväll. Typisk Brittisk kvalitetshumor.