Tips på filmer och serier (2021)

Första avsnittet är 5 av 5. Äntligen värt att betala för Disney+.

Skum… Men efter att ha gett upp första avsnittet, sovit igenom andra så fastnade jag vid tredje avsnittet :slight_smile:

HBO

1 gillning

Finns på cineasterna

1 gillning

Såg precis denna på SVT. Rätt besviken faktiskt, hade hoppats på att de skulle grävt lite om honom men var en otroligt ytlig dokumentär.

(Och varför blev nu min länk på tyska, har alltid varit engelska tills nu…)

Härlig julfilm som fick mig att skratta och le och tänka på hur bra mina barn hade det eftersom jag var spelintresserad :slight_smile:

3 gillningar

Glöm inte att skriva vilken tjänst som gäller. HBO Max i detta fall.

Sorry …

1 gillning

Expanse säsong 6 äntligen igång på Prime

Och till skillnad från GoT så går bokserien och tv-serien hand i hand. Jag avslutade nyss den sista boken i bokserien som gavs ut i november!

2 gillningar

Premiär på Nettan idag, tror den kommer vara riktigt bra!

Går inte riktigt hand i hand men nära nog.
Edit: rättare sagt så hann bokserien klart innan tv-serien.

Jag tänkte mest på att författarna verkar tätt involverade med produktionen så att de hann skriva klart samtidigt som de förhoppningsvis har påverkat säsong 6 (men vi får se)

Sedan så finns det en stor skillnad pga något som hände under produktionen.

Om vi jämför med Foundation så har vi väl omvänd problematik. Här måste man plocka bort från böckerna för att rymma allt:)

Att Drummer har en större roll i produktionen gillar jag (vilket kanske framgår av fotot)

1 gillning

Jo, men George RR Martin var också rätt tätt involverad i tv-serien. (fun fact: En av SA Corey har jobbat som Martins assistent).
Problemet för GoT var som sagt att böckerna tog slut. Expanse tv-serien hade kunnat fortsatt länge till och fortsatt haft böcker att ta av. Men ser ut som man väljer ett bra ställe att stoppa på.

Gillar också att Drummer har en större roll i tv-serien. Gillar hennes karaktär och skådisen är bra.

Imponerande!

Såg avsnitt 7 på säsong 5 av Gomorrah tidigare idag. Gåshud! 3 avsnitt kvar, fattar inte hur de hela tiden lyckas toppa avsnitten!

1 gillning

Var lite skeptisk när jag såg att säsong fem skulle komma men denna serie håller fortfarande toppklass.

1 gillning

Kolla in Världarnas Krig på SVTPlay, en rätt ny inspelning i en miljö runt 1900, väldigt bra!

1 gillning

Jag tyckte också att den var ok. Fick tipset via SvD.

1 gillning