Tips på filmer och serier (2021)

Brukar ju funka med en googling men lat som man är…

Håller med, skulle det missas så kan man exempelvis söka i Playpilot: ‎Playpilot i App Store
Så brukar man kunna hitta i vilken app den finns.

Om det finns bättre tjänster så kan man ju tipsa om de också.

Ladda ner JustWatch-appen :smiley:

Brukar söka i Apple TV-appen. Dyker den inte upp där är det 9 av 10 gånger en Netflix-serie.

Fast kan man inte bara lägga till vilken tjänst man hittat serien på? Ska testa appen ändå :+1:t2:

Jo, fast vissa finns på fler tjänster :smiley:

1 gillning

Tyvärr stödjer inte denna app Trakt.tv vilket är synd.
Alltid en fördel så man kan testa en ny app men ändå ta med sin historik.

I dag har, som sagt, ”Den underjordiska järnvägen” premiär på Amazon Prime. Den fick 5 i betyg i dagens DN Kultur.

3 gillningar

Den här var riktigt bra. Vi som växte upp på 70-talet fick höra otaliga historier om Idi Amin. Den här filmen ger en fascinerande inblick i Uganda på den tiden utan att tappa den cineastiska höjden.

7 gillningar

Jag instämmer. Den såg jag på den där tiden då man fick hem dvd-skivor i brevinkastet. Var det Lovefilm det hette?

Kan tillägga att filmen finns på Disney+.

5 gillningar

Vi körde också Lovefilm. Gillade den tjänsten när det begav sig.
bild

3 gillningar

Ja den tjänsten var bra :slightly_smiling_face:

1 gillning

Snart sett hela Capitani på Netflix, helt ok.

Har inte använt mig av widgetar så mycket men knåpade ihop en playskärm i kväll. Skulle vilja ha detta på iPad inser jag.

8 gillningar

Apropå Mare of Easttown så har jag börjat kolla på den (HBO). Dåligt namn på serien, standardupplägg med en polis som har sina egna problem samtidigt som hon gör ett bra jobb trots tveksamma metoder ibland. Inget unikt alls med serien, men jag är hooked ändå. Tror jag gillar karaktärerna. Trots att den inte har något som på pappret får serien att sticka ut så rekommenderar jag den :blush:

3 gillningar

Friends: The Reunion (HBO Nordic)

1 gillning

Fascinerande. I sverige gör vi Saltkråkan och där Vänner. Är det Pandemin som gör att vi blickar bakåt? Jag är en stor vän av Vänner min äldsta dotter skulle kunna ställa upp i vilken frågesport som helst om vänner. Hon kan nästan citera hela serien. Kan alla scener osv. Tycker det är intressant med kulturskribenter som låtsas vara arga för att ungdomar gillar vänner. Det tycker jag är en intellektuell återvändsgränd. Ska man tycka samma om litteratur? Böcker skrivna före igår är icke läsvärda?

Usch. Nu kunde jag bara läsa det som är fritt, men maken till att håna, förnedra och förminska en generations intellekt ser jag som ytterst osmakligt.
Den lilla inblicken i ”hans hjärna” gav mig en bild av en osäker person som med högtravande försök vill trycka ner personer som inte gör och tycker som han själv, för att stärka sin egna ”intellektuella förträfflighet”.

2 gillningar

Inte helt kass i mina ögon :slightly_smiling_face:
Till och med lite obehaglig emellan åt

Jag tror att du skulle gilla War of the Worlds på Disney+.

1 gillning

The Mighty Ducks: Game Changers (Disney+)

Den här var trevlig och lättsam när man har feber (gillade filmerna som barn):