Tips på filmer och serier (2021)

Vad blev det för film? :smiley:

Vi kom aldrig så långt, middagen drog ut på tiden och frun somnade i soffan. Så det blev Sharktank Australia (motsvarigheten till svenska Draknästet) för mig :laughing:

Men filmerna finns kvar och sparas till nästa helg :slight_smile:

2 gillningar

Måndagskvällar är det ”Det sitter i väggarna” (SVT Play) som gäller här.

1 gillning

Hahaha! Verkar ju skitkul!

Kollar på The Social Dilemma på Netflix. Fruktansvärt obehaglig dokumentär om Facebook, YouTube och många fler.

Se den!

1 gillning

”Det finns så många vägar – en film om John Holm” (SVT Play)

Jag läste John Holmes :sweat_smile:

1 gillning

Tror jag inte, du märkte det när du slog på SVT Play. Det har blivit något fel här. :joy::joy::joy::joy:

Såg John Holm, helt klart intressant. Man är ju i rätt ålder för att uppskatta denna dokumentär. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jag är i desperat behov av serie/serier att följa. Helt slut på saker att se :frowning:

Jag tänkte att jag skriver ett gäng titlar på serier jag har följt tidigare, väldigt spridda genres, och hoppas att någon här har tips på andra serier som liknar dessa?

Hit me! :slight_smile:

Blindspot
Gomorrah
Designated Survivor
Falling Skies
House of Cards
Billions
Person of Interest
Sons of Anarchy
The Following
Seal Team
The Last Ship

Shooter på Netflix inte helt kass baserat på Wahlberg filmen med samma namn :slightly_smiling_face:

Vad kör du för tjänster?

Sedan kom jag på, kanske inte helt i enlighet med din lista men Chicago fire på Viaplay :slightly_smiling_face:

Homeland
The Umbrella Academy
Shooter
Falsk identitet

Jag skulle vara överlycklig om jag hade Homeland kvar att se.

Har redan sett, tyvärr.

Har sett den också.

Viaplay, C More, AppleTV+ och Netflix.

Kollade en fem-sex avsnitt när den serien kom, tyckte tyvärr den var…hmm…ingen höjdare :frowning:

Falsk identitet ska jag kolla upp, kanske är något :slight_smile:

1 gillning

The Boys på Amazon Prime?