Tips på bra och billig robotdammsugare önskas

Jag har en trea på 75 kvm och alla trösklar är låga (6 mm) utom den till badrummet. Jag har linoleummattor i alla rum utom badrummet (klinker). Inga andra mattor. Det vore bra om den laddar sig själv och kan kollas via mobil. Den får gärna ha våttorkningsfunktion.

Skulle nog vänta tills black friday om det inte är akut.
Kan säkert fynda en bra då

Jag kan vänta. Fast jag måste ändå veta vad jag ska hålla utkik efter. :hugs:

Köpte en sån här när de hade nedsatt pris,
Fick ge ca 2500kr för en sån då.

https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/robotdammsugare/mi-robot-vacuum-mop-pro-vit?gclid=EAIaIQobChMIurThxYjh8gIVshoGAB2P8g0iEAQYASABEgICwvD_BwE

Funkar dugligt. Bra på vanliga mattor, tar det mesta av dammet. Men visst man får ju ta ett varv med dammsugaren då och då. Mopfunktionen testade jag men var inte så imponerad. Hade varit tvungen att sätta upp no go zoner för den där jag har mattor isf. Sen är den väl inte helt felfri i sina kartor ibland men för de pengarna så är den absolut värd pengarna.

Den mappar ditt hem och du kan döpa de olika rummen. Och sen välja att städa allt eller bara ett rum. Åker och fyller på laddning om den inte hinner städa allt på en laddning.
Och du kan styra den med mobilen, sätta upp ni go zoner, styra den att städa en markerad yta

Finns säkert fler alternativ som funkar men inget som jag har koll på.

2 gillningar

Elgiganten brukar ha den till bra pris. Köpte en till min mamma och vi har en själva för sovrummet.

Vi har en separat för sovrummet eftersom dörren alltid är stängd för att katterna inte ska komma in. Övriga huset servas av en större Xiaomi

https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/dammsugare-och-rengoring/robotdammsugare/175007/xiaomi-mi-robot-vacuum-mop-25012

Moppen skulle jag strunta i. Problemet med den är inte att den inte fungerar utan att du måste sätta dit (och ta bort) moppen vid en moppning. Det orkar jag aldrig med

1 gillning

Den du länkar till är inte Pro-modellen. Hade helt klart gått på Pron med Lidar.

2 gillningar

Blandade ihop dem.

Den jag länkar till går ofta ner till 1999 kr och är helt ok

1 gillning

Tack för svar! Den verkar vara bra och rimlig.

Xiaomi har tydligen en Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro+ som kör med 3D för att undvika att köra in i saker. Är det värt?

https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/robotdammsugare/mi-robot-vacuum-mop-2-pro

Finns för 3577 kr som billigast:

Rätt okej ändå?

Yes, köpte den för 1790:- på en flashsale. Bytte dock ut den så fort det kom ett bra erbjudande på Pro. Det är definitivt värt de extra hundringarna.

2 gillningar

Kommer säkert en flashsale på den så småningom

1 gillning

Vad är en flashsale? Typ Black Friday?

Mi store kör lite event ibland där de under en begränsad till sänker vissa varor i pris. Ibland så sänks de riktigt bra i pris :smiley:
Eventet streamas så man kan följa allt inrealtid :smiley:

1 gillning

Tack! Får klura ut hur man håller reda på sådant.

Säkert en fånig fråga, men är det så att man eventuellt släpper in en kinesisk spion i hemmet? Har folk tagit isär den här och kollat?

Brukar komma en liten tråd här i Bubblan om det :smiley:

Varför tror alla att de som personer är så intressanta för kineserna undrar jag :thinking:

Och det mesta tillverkas ju av kineser, men är brandat av europeiska, amerikanska bolag osv.

Övervakning och spaning måste inte handla om individuella personer, utan kan lika gärna handla om trender, beteenden och dylikt. Ungefär det som Google gör i kommersiellt syfte kan Kina göra i politiskt syfte. Man ska varken vara konspiratoriskt lagd eller naiv.

Då gäller det att göra märkliga saker hemma då numera. Som kineserna kommer klia sig i huvudet hädanefter :joy:

1 gillning

Har min dammsugare bakom pi-hole och dammsugaren verkar inte göra några konstiga DNS-uppslag iaf. Är inte så mycket nätverksaktivitet från den.

1 gillning