Tips på bra matlådor?

Seriöst, Tupperware funkar. Nu har vi nog bara en bunke kvar men de var, och bunken är, helt i originalfärg efter över 20 års användande. Även locken behöll sin spänstighet. Men aldrig att jag skulle dra ihop ett Tupperwareparty. Aldrig. :sunglasses:

1 gillning

Har en Tupperware salladsskål från 90-talet, forfarande prima.

Tupperware is da shit!

1 gillning

Jag skulle komma om du anordnade ett.

2 gillningar

Jag med, go 80-talet

1 gillning

Hehe.... Vilket party det sulle bli. Vi skulle köpa som aldrig någon gjort tidigare...

plane cabinet GIF

4 gillningar

Min mor hade ett skåp i köket som det ramlade Tupperware ur om man öppnade det.

2 gillningar

Vi hade endel Tupperware men de höll inte för diskmaskinen. När vi kollade upp så skulle de enligt spec handdiskas, så det va ju vi som inte följde rekommendationerna.
Vi har lite olika matlådor men mest Ikea’s i glas. Vi har inte diskmaskin på jobbet och jag är lite bekväm av mig, så då äter jag i matlådan och en i glas är (oftast) enklare att diska än en i plast.

1 gillning

Jag har kört med plastlådor i alla år förutom mitten av 90 talet då jag hade plåtlåda som värmdes i värmeskåpet på jobben.
Började använda IKEA glas i somras och har nu gått över till dem helt då jag hade en incident med en plastlåd innan jul. Hade soppa och locket slöt inte helt tätt så den rann ut i kylväskan.

Glaslådorna är tyngre som flera skrivit, man har inte så ont av det eftersom kylväskan står i bilen mestadels.

Kör glaslåda från Classe som jag är nöjd med :smiley:

Jag använder också ClasOhlsons glaslåda, kombinerat med deras bambulock!

Men inte som matlåda, utan vänder upp och ner på det hela och har som ostkupa för vardagsosten in och ut ur kylen. Bambulocket blir bricka till osten. Alla dedikerade ostkupor är antingen för plastiga eller för stora. :cheese:

2 gillningar

Kör också IEKA 365 glaslådor. Jag har även lock i Bambu som jag använder när jag bara packar rester att ah i kylen. Vi har några gamla glasburkar också, men hade inga problem att få de nya locken att passa

Har tänkt den tanken. Mer gött med kupa än plastpåse.
Vilken storlek på kupa/låda för att få plats med en standard prästost (tårtbit på 7-800g)?

Ja, kan inte med plastpåsetrasslet! Med tättslutande kupa håller sig osten fräsch länge.

Måste vara 1,5 l lådan, 23x16x9 cm. Den är i minsta laget, ibland får man kapa hörnen på en standard trekantsbit, eller riva av några skivor direkt när osten är ny, det är gott! :yum:

1 gillning