Tips på barnvagn?

Tar en paus från teknikfrågorna och frågar bubblan på tips för barnvagn/sulky för en liten som snart är två år. Vi har tröttnat på vår stora vagn och letar någon mindre och rörligare nu när lillen nu ändå både vill och kan oftare gå själv hållandes i handen. Haft Emmaljunga tidigare och tyckte det var för plastigt. Nån småbarnsförälder med bra tips?

Har inte ni haft typ 10 barnvagnar på 2 barn @Marcus_Attefors ?

Om det ens räcker :joy:

Baby Jogger City Mini GT är en underbar vagn. Varianten med tre hjul.

1 gillning

Vi har mer eller mindre bara kört bugaboo hela tiden och har fungerat bra förutom att de är så satans jävla dyra. Men denna är smutt:

Finns en GT2 också men vi tycker den äldre modellen är bättre om man kan få tag i den. Antingen ny eller begagnad

1 gillning

Vi hade föregångaren till den här, den var vi väldigt nöjda med.
Positivt

  • Lätt att fälla ihop/isär
  • Tog hyfsat liten plats hopfälld
  • Rullade väldigt lätt
  • Lätt att svänga med
  • Någorlunda stora hjul, så tog sig fram bra

Negativt

  • Mindre plats att förvara saker än vi vände oss vid med första vagnen, en Britax Smile 2
  • Inte fullt liggläge
  • Inget uppfällbart stöd för benen (det gick dock att köpa ett separat, vilket vi gjorde)

Wow, vilka bra svar på så kort tid! Tack!

Baby Jogger ser ju väldigt intressant ut. Får man fråga vad ni tycker är bättre med första över 2an? Tack för plus/minuslista. @FredrikAndersson @Thomas

@Marcus_Attefors Ångrar att vi inte köpte bugaboo från första början… kostar ändå lika mycket som Emmaljunga men ville hellre välja svenskt :man_shrugging:t2:

Edit: snabb googling så hamnade jag på prisjakt. De skriver ” Den är ett par cm bredare vid bakhjulen än sin föregångare, vilket kan påverka smidigheten i trängre utrymmen, och handtaget kan inte justeras i lika många lägen. Därför kommer den på andra plats.”

Vi kände att 2:an inte var lika ”ordentlig” i både i hjul och tyg. Dessutom är ju 1:an billigare då vissa återförsäljare vill bli av med den gamla modellen.

:+1:Har bara testat den första versionen, så kan inte uttala mig om den andra.

Fungerat bra? 10 st på 2 barn. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Ja alltså det var nog mer ett psykotiskt barnvagnsberoende som jag finansierade :joy::money_with_wings:

4 gillningar

Vi köpte Emmaljunga NXT 90F till grabben, funkar finemang, dock så släpper dom sin eldrivna vagn med app-stöd nångång 2021 enl säljaren jag pratade med på Babyia

Eldriven med app? :joy:

WTF…:astonished:. Och här har man sagt att inga mer barn ska tillverkas…:sweat_smile:

1 gillning

Javisst, eStroller NXT90e reagerar intuitivt, imponerar med sin innovativa design och bidrar till ökad säkerhet och komfort på alla sätt. Graden av elektrisk support kan ställas in via en smartphone app och anpassas till ditt individuella behov.

Det kommer väl barnbarn med tiden så du får nog appköra dem? :joy::joy:

Ja, det är nog så man får tänka…:sweat_smile:

1 gillning

Slår ett slag för Baby jogger också. Men den som heter city Elite. Större hjul och större sits. Har passar våra barn och behov bättre. Det får ni nog testa.

Men de större hjulen gör det betydligt lättare att rulla över stock och sten. Ingen off road vagn men den pallar en lättare kuperad stig tycker jag och rullar galant i stan.

Baby Jogger, alla dar i veckan. Vi var väldigt nöjda med vår.