Tips på äventyrsspel till Nintendo Switch

Nu när vi har ett switch i familjen vill ju även pappan nyttja detta för allmän förströelse. Gillar äventyrsspel och att gå runt klicka, undersöka och klura. Om det är någon som minns det gamla pc-spelen Riven och Myst. Den typen av spel, men andra typer går också bra. Tips mottages.

Inte i den stil du söker men jag rekommenderar FAR: Lone Sails. Mysigt sidscrollande spel i en apokalyptisk värld där man tar sig fram med sin ångdrivna maskin och får klura lite för att ta sig vidare. Vackra miljöer, bra musik och avkopplande att spela igenom på några timmar.

2 gillningar

Tack! Hittade faktiskt Myst på Nintendos e-shop

@Zop har du haft problem med att ladda ner från Nintendo e-shop? Har försökt två gånger och det tar stopp vid 60 %. Har googlat lite och det verkar vara kopplat till SD-kortet på något sätt.

Aldrig haft problem. Minns tyvärr inte vad jag har för SD-kort. Köpte något som var rekommenderat tillbehör en gång i tiden.

Ok, jag var inne på att formatera kortet, men så kom ett meddelande upp om att konsolen behövde uppdateras innan SD-kortet kunde användas. Så det gjordes och nu testar jag ladda ner igen, men det går ooooootroligt låååångsamt :frowning: