Tips för dig med AirPods Pro

1 gillning

Snyggt!

1 gillning

Du nämnde aldrig att ”knappen” på skaftet heter kraftsensorn. :rofl:

Källa: Apples supportsidor

Jag får ”grön” passform på s,m och L. Svårt att välja, testar m nu

Jag kör M på ena och L på andra.

2 gillningar

Testades tydligen inte under rätt förhållanden, kände nu när jag satte mig på tåget, ena örat behöver m och andra L

I videon nämnde du att man håller inne skaftet för att växla mellan brusreducering, ambient och avstängd. Hos mig så växlar den bara mellan brusreducering och Ambient sound. Den går aldrig in i avtängt läge. Gör jag fel eller är det så? Man måste in på volymkontrollen för att stänga av.

Bara provat mina en kortare tid, hoppas jag inte får ont i öronen, ljudet är riktigt härligt. Och så supersnygga lurar, case och design i appen när man parar . :heart_eyes:

Du har rätt. Den går bara mellan ANC och transparent.

Rättar mig själv. Går man in i inställningar på Airpods via Bluetooth menyn så kan man gå in och välja att lägga till avstängd läget också. Default verkar vara bara ANC och Transparans. Men nu har jag alla tre.

2 gillningar

Kan man få lurarna att berätta vem som ringer? Mina Bose Soundsport wireless berättade alltid vem som ringer.

Japp! Du kan även få SMS upplästa =)

Men du svarade inte på hur?:grinning:
Hittade dock detta How to Have AirPods Announce Your Calls - MacRumors
Så det löser uppringning. :grinning:
Hittade sms i Siri inställningar :sunglasses::see_no_evil:

Ah tolkade dig nog fel då! Trodde du bara ville ha ett ja/nej svar och inte exakt var man gör det =)

Härligt att du hittade det dock =)

När de ligger på laddning på min qiladdare får jag inte lampan på etuiet att lysa genom att ”dutta”. Duttar säkert fel? :speak_no_evil:

Haha jag behlver bara dutta på toppen så tänds lampan!

Toppen? Menar du toppen på etuiet (dvs locket)?
På apples hemsida står det att man ska dutta på laddningslampan

Spelar ingen roll om jag kör på lampan eller bredvid!

Får testa mer ikväll när jag är hemma. Testat dem på 4 timmar tåg hittills :ok_hand:

1 gillning

Funderade på att starta en ny tråd, men tänkte jag kanske ändå kan ställa frågan här, är ju ändå ett tips jag är ute efter.:slight_smile:
Någon som hittat något snyggt fodral till airpodcaset? Sett att Nomad har läder men inte än till Airpods pro. Hade varit snyggt med nåt sånt.

Har faktiskt inte sett något ”snyggt” läder till pro än