Som ni ser så står det att senaste säkerhetskopian är från 30 november och att den senast kopierat den 2 december. Vad är skillnaden på detta? Och varför är det olika? Och varför 2 december när den ständigt indikerar att den är igång. Time Machine ska ju ta en ögonblicksbild varje timme(det skulle jag vilja justera, men det verkar inte gå) och då den verkar hålla på att arbeta har jag alltid trott att det är det den gör. Nu har jag tagit bort automatisk säkerhetskopiering och startat den manuellt och kört en gång. Men den 2 december står kvar. Något känns fel. Hur kolla?
Som jag förstår det så har du inte någon äldre backup än det. Vilket innebär att om du kastat en fil innan dess finns den inte kvar i din Time Machine back-up.
2 december är då det togs en back-up senast. Så det bör ju indikera på att inget av det som tillkomit efter dess är sparat. Hur ser det ut inne i Time Machine?
Då har det hänt något som stoppat Time Machine. Som IngoX skrev kan det ha något att göra med din NAS, kan det ha varit ett strömavbrott?
Konstigt att du inte fått något från TM om att den inte fungerar. Jag är inte någon expert på TM själv.
Nej det går inte. Bra att det tar en varje timme för då blir inte backupen så stor. Väntar man några dagar kan den bli så stor att den fyller din interna hårddisk. Så det bästa är att ha den på och låta den arbeta i bakgrunden