Tillbaka till de varma öarna i Far Cry 6

Från sajten:
image

Efter att ha tagit en tur till fiktiva versioner av Himalaya och inskränkt amerikansk landsbygd är det nu dags att åka tillbaka till varma breddgrader i Far Cry-serien.

Den här gången kommer vi hamna mitt i en revolution på en ö och politisk situation som påminner om Kuba och kallas Yara. Ser vi till narrativet och hur det framförs på webbsidan ser det ut som att vi kommer behöver läsa två sidors kamp mellan raderna och säkert ställas inför ett par vägskäl där inget av valen är särskilt attraktiva.

Far Cry 6 släpps den 18 februari 2021 till rekordmånga plattformar i form av PC (Epic Games och Uplay), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X och även Google Stadia.

1 gillning

jag har fortfarande inte kommit över farcry2 besvikelsen…

Far Cry 5 är väl min lilla besvikelse, men kommer det som ett gratis stadia Pro-spel eller så så lär jag fortsätta spela.

1 gillning

Om de fixat anthem så fortsätter jag spela :wink:

Ja!!

Är ca 16 in i spelet nu. Har kört alla FarCry samt spin-offer som gjorts och tyvärr hamnar inte 6:an högst på min favorit lista. Men missförstå mig inte. Det är ett bra spel. Men känner igen sig om man kört de tidigare spelen. Ska köra igenom det och komma med en utförlig recension sen. :+1:t3:

3 gillningar