Tillåta viktiga varningar när ”Stör ej” är aktivt

Stör ej är ju en väldigt bra sak att ha aktiverad under natten tex, men… värdelös då man har hem-prylar som SKA kunna larma 24/7.

Finns det något sätt att exkludera vissa appar från att bli tysta när “Stör ej” är aktiverat?

Ungefär som “Stör ej” när man kör bil så släpps ju upprepade samtal inom en viss tid igenom och SMS/iMessages om ordet “Brådskande” skickas från avsändaren släpps också fram. (är så även i vanliga “Stör ej”)

Nej

Vad jag vet är det väl bara telefonnummer som man lägger i favoriter som kommer fram direkt.

Du kan ställa in Alla, Ingen, Favoriter, alla Kontakter eller en Grupp.

Om det verkligen är så, så suger det… :frowning:

Med iOS 15 så kommer du kunna välja att släppa igenom specifika appar.

5 gillningar

Vissa appar kan ha ”viktiga varningar” redan i iOS14:

Lite intressant att du ställde denna fråga för jag funderade nyligen på detta själv då jag och familjen var iväg hemifrån. Då vill man ju att notiser från kameror i homekit ska släppas igenom även när stör ej är aktivt. Men jag hittade inga inställningar för detta.

Bra om det ändras i iOS15.

1 gillning

Wow, perfekt ju… Goda Nyheter!
Jag som just skicka en feature request till Apple :slight_smile:

Var menat till Sledde, det nedanför…
Där tänkte vi lika… så precis min tanke också :slight_smile:

1 gillning

Hmmm, vilka räknas då som viktiga? Jag menar vem bestämmer vilka dom är?

Ska ställa in och prova så tack för att du visa det :slight_smile:

Ah, kanske så att det måste finnas en inställning i appen för att detta ska funka…?

Där tänkte vi lika… så precis min tanke också :slight_smile:

1 gillning

Jag antar att det är appen som måste implementera stöd för viktiga varningar. Jag har bara sett det hos appen minut som är som en typ av hemlarm.

1 gillning

Du var före mig :slight_smile:

1 gillning

Ingen av mina säkerhetsappar har det, inte ens Krisinformation men SOS Alarm har det, bra jobbat där.

Det är upp till apptillverkaren.

Mina brandvarnare går igenom även om stör ej är aktiverat. Även min blodsockernätares varningar går igenom om blodsockret blir för högt eller lågt när stör ej är aktiverat.

1 gillning

Jo tack, det har vi redan konstaterat :slight_smile:

Varken brandvarnare eller sockermätaren har det hos mig…, men klart brandvarnaren har ju egen siren så den hörs ju även om man skulle sova hemma.