Vad jag vet har Kungsbacka kommun kört test med V2G ett tag.
Kia- integrationen var borta från appen av någon anledning så laddade till dygnshögsta. Som tur är skiljer det typ 15öre mellan lägsta och högsta pris idag
Buggar då och då. Har haft samma bekymmer med BMW och tibber.
Funkar här.
Jag har precis samma hos mig. Jag har mailat dom och avvaktar svar.
Tack, då avvaktar jag och ser
Samma här. De har dessutom en annan bugg för iOS, som jag diskuterat med dem som innebär att "Puls nu" inte visas, det är bara ett streck. Man får starta om appen. Tibber säger att de jobbar på en fix. De släppte en för ett tag sedan som gjorde det lite bättre.
Jag behöver starta om appen med då realtidsförbrukningen bara visas som ett streck.
Händer hela tiden.
Fick du något svar?
Hallå. Japp idag fick jag svar och det lyder som följer:
"Hej,
Vi har tyvärr en hel del omfattande problem med Tibber appen för närvarande.
Testa gärna att starta om din telefon och kika så att det är senaste uppdateringen.
Är det en iPhone eller Android du använder? Har du Android så kan det nämligen vara bra att också rensa appdata:
- Välj Inställningar
- Gå till Appar/ Program
- Välj Appen som ska rensas, i detta fall Tibber
- Välj Lagring
- Välja Rensa data
- Tryck på Rensa data igen
- Starta om telefonen
Om inget hjälper återkom gärna med skärmdump, vad du har för app-uppdatering, mobil och iOS version så undersöker vi det vidare.
Med vänliga hälsningar,
Fiorella
Tibber"
Så då svarade jag att jag testat att starta om mobil (iPhone) och även installera om appen. Och då tyckte hon att vi får avvakta så får dom kolla över appen lite.
Tack!
Ändå lite uppfriskande med så ärlig support
Ja jag har absolut inget negativt att säga om dom, tycker att dom är riktigt bra. =)
Jag har inte Tibber men känns det inte lite lång svarstid att behöva vänta över en vecka på återkoppling?
En vecka kan man absolut tycka är lång tid.
Detta problemet som bland annat jag har är egentligen inte så viktigt så för min del spelar det ingen roll om det tog en vecka att svara. Men hade det varit en fråga av tyngre dignitet så hade jag kanske tyckt att 2 dagar hade varit mer lagom.
Vet också att dom har väldigt mycket att göra, det har dom skrivit innan.
Jag sitter ju också med Tibber och smartladdning till Tesla via Zaptec Go. Tråkigt att det är så mycket störningar sedan en tid. Igår skulle jag justera laddningen och jag höll på oändligt många gånger innan justeringen slog igenom i systemet. Då pratar vi om tre omgångar försök under en period av flera timmar. Men till slut gick det.
Var det att ändra ampere-gränsen? Det har jag haft strul med i två år, jag scrollar fram önskad ampere men när jag sparar så slår det inte igenom. Men efter några försök brukar det slå igenom.
Den här gången var det att ställa in "ingen avfärd". Syftet var att den inte skulle ladda inatt. Nu är den inställd på avfärd imorgon 06:30. Det fick till effekt att den laddade ca 50 minuter i natt när det var som billigast. Jag tyckte dock det var lite dyrt och hade tänkt att den inte skulle ladda alls. Men det "misstaget" köper jag även om jag är lite nyfiken på varför den valde att ladda lite inatt, den vet ju inte elpriserna för längre än till midnatt. Men det kan ju bli en vinst om elpriserna är högre nu inatt. Priset var 69 öre under några timmar inatt.
Jag visste ju att Tibber skulle ta bort stödet för Philips Hue i appen men att dom också skulle sluta sälja ljuskällor i Tibber store va ju tråkigt. Har lite bonus jag ville göra av med där.