Threads

Följer ingen på Threads. Det här är första upplevelsen.

Hur var det man gjorde nu för att använda sitt amerikanska konto i App Store?
Ändrade man bara konto i App Store.

Gruber har postat ett inlägg.

Ja, jag har ett Yahoo-konto som amerikanskt Apple-ID. Registrerade för många år sedan och hade glömt bort lösenordet.

Inställningar → Apple-ID → Medier och köp

2 gillningar

:white_check_mark:

Få se om det kommer en EU version av den senare.

Jag har också ett men har glömt bort vad det heter :slight_smile:
Edit: Hittat och kom dessutom ihåg lösenordet...

1 gillning

Såg en kommentar på Grubers inlägg:

Man who still uses a 12px font on his website complains about design choices and “archaic” feel.

:face_with_hand_over_mouth:

Nu är jag också inne... Men hur hittar jag något vettigt:)

Samma jämrans elände som för andra sociala media. Och mitt instagramflöde är mest svenskar och en hatt-site i Australien...

Ingen aning. Kommer nog att radera mitt konto snart. Aldrig förstått mig på Instagram heller.

Vi är två... Snapchat och Instagram klarar jag inte av att tränga in i (orkar inte heller)

Threads: Följer sex konton men flödet är fullt av annat

1 gillning

Instagram är ju en visuell plattform.
Det är därför jag gillar den.
Har alltid varit en visuell person och inte så mycket för text. Läser inte böcker eller längre texter. Tröttnar och har inte tålamodet.

Det är nog delvis därför @Zop inte fastnar för Instagram. Du gillar ju att läsa text och brinner för språket.

1 gillning

Smart sätt att inte tappa användare, det går inte att radera bara sitt Threadkonto.

1 gillning

Samtidig. Sedan jag tog bort Twitter så märker jag hur bra jag klarar mig utan. Så jag kliver nog inte på Threads.
Teknikveckan, Facebook, Instagram och Youtube får räcka.

2 gillningar

Fast jag uppskattar konst. Går gärna på museum. Kanske uppskattar det mer analogt än digitalt bara.

1 gillning

Det går att inaktivera Threads-profilen – och även om den inte är raderad kan ingen se den då.

1 gillning

Hittade en :thread: där alla klagar på att algoritmen bestämmer vad som syns :slight_smile:

Om Någon vill hitta mig så vet ni mitt namn men det lär inte bli mycket innehåll

1 gillning

Från sajten:
image

Threads bryter mot EU:s dataskyddsregler vilket gör att vi i Sverige får vänta på att testa på den nya plattformen.

Ryktena visade sig stämma och Threads öppnade dörrarna med en ny app under natten. Meta som ligger bakom både Facebook och Instagram har sett till att det enkelt går att skapa ett konto genom det sistnämnda. Den enkla registreringen har bidragit till att plattformen redan har 10 miljoner användare.

Bild: Meta

På Threads får inläggen innehålla upp till 500 tecken inklusive bilder, videor och länkar. Threads har släppts till ett hundratal länder redan och vi får väl se om Meta lyckas justera datainsamlingen så plattformen blir tillgänglig i Europa.

— Elon Musk (@elonmusk) July 6, 2023

Via: Computer Sweden